اپراتورها

تلفن همراه

December 4, 2020
17:41 جمعه، 14ام آذرماه 1399
کد خبر: 118733

جلسه کنترل پروژه ایرانسل در استان گیلان برگزار شد

 
فرزاد توکلی در جلسه کنترل پروژه اپراتور ایرانسل به پتانسیل مناسب و زیرساخت های ایجاد شده در حوزه USO در گیلان به عنوان فرصتی مغتنم برای استفاده مشترک اپراتورها از این زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: این استان از پتانسیل مناسبی در حوزه USO برخوردار است.
 
216142_orig.jpg
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در این جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور مهدی رضایی مدیر پروژه شرکت ارتباطات ایرانسل با هدف بررسی برنامه های توسعه و کنترل وضعیت پروژه های ارتباطی سال جاری این اپراتور برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط مناسب تحصیل از راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان باید در اولویت اول اپراتورها قرار داشته باشد، گفت: اپراتورهای تلفن همراه باید این فرصت را مغتنم شمرده و استفاده مشترک از زیرساخت های موجود برای ارتقا پوشش ارتباطات و افزایش ضریب نفوذ سرویس های خود را در دستور کار قرار دهند.
 
توکلی با تاکید به هماهنگی و تعامل مناسب بین شهرداری رشت و اپراتورهای تلفن همراه برای تسهیل در روند اداری و رفع مشکلات این اپراتورها اظهار کرد: :پس از مدت ها با برنامه ریزی مناسب شهرداری رشت مسائل پیش روی نصب دکل های ارتباطی در سطح شهر برطرف شده و هم اکنون 9 سایت ارتباطی در رشت در حال اجرا بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.
 
وی با اشاره به اهمیت پروژه USO و دغدغه این اداره کل برای ارائه سرویس های مناسب به روستاییان از توافق دو اپراتور ایرانسل و «های وب» تقدیر کرد و افزود: با توجه به زیرساخت های ایجاد شده و پتانسیل مناسب  استان گیلان از محل طرح خدمات اجباری USO وزارت ارتباطات نسبت به دیگر استان ها؛ تمام اپراتورها می توانند برای استفاده مشترک از این زیرساخت ها و توسعه شبکه ارتباطی برنامه ریزی داشته باشند.
 
مدیر پروژه شرکت ارتباطات ایرانسل نیز با ارائه گزارشی از وضعیت سایت های جدید در استان از ابتدای سال جاری گفت: در استان گیلان 94 سایت برنامه ریزی شده بود که از این تعداد، 17 سایت در حال حاضر راه اندازی و 77 سایت در دست اقدام است و 45 سایت دیگر شهر رشت نیز به برنامه اضافه شده که هشت سایت ماکرو و یک سایت ایزی ماکرو راه اندازی شده و 36 سایت باقی مانده نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
رضایی با اشاره به توسعه سایت ها و برنامه های آتی اپراتور ایرانسل از راه اندازی پنج سایت جدید و سه سایت در حال اجرا در قالب طرح USO خبر داد و گفت: از مجموع 253 سایت در دست اقدام برای ارتقا تکنولوژی در استان، 142 سایت بهینه سازی شده و با توجه جاذبه های گردشگری و نگاه ویژه این اپراتور به گیلان، سایر سایت های ارتباطی نیز در آینده نزدیک بهینه سازی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.