اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 6, 2020
11:12 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118802

تاثیر فضای مجازی در شیوه زندگی مردم در دوران کرونا

 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نتایج یک گزارش نظرسنجی در خصوص دیدگاه مردم در دوران کرونا، گفت: تاثیر بالای فضای مجازی در شیوه زیست مردم، در دوران کرونا مشهود است.
 
 امیر ناظمی در توئیتر نوشت: گزارش نظرسنجی کشوری «دیدگاه مردم در خصوص کرونا» توسط گروه افکارسنجی و مطالعات افکار عمومی دفتر طرح های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شده است.
 
وی گفت: نتایج این گزارش، نشان از تاثیر بالای فضای مجازی در شیوه زیست مردم دارد.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه فراگیری کرونا با ساخت تجربه‌های نو در استفاده از اینترنت همراه بوده است، خاطرنشان کرد: تجربه‌های نویی که با تاثیرات بلندمدت در سبک زندگی همراه است.
 
وی گفت: در این نظرسنجی در سوالی از پاسخگویان پرسیده شد که «کرونا باعث شده چه استفاده های جدیدی از اینترنت و شبکه های اجتماعی بکنید؟». در این زمینه تجربه نو آموزش الکترونیکی پاسخ ۲۷.۳درصد، خرید اینترنتی پاسخ ۲۳.۷ درصد و تماشای رویدادهای هنری پاسخ ۱۰ درصد و دیدن فیلم و کنسرت پاسخ  ۱۲.۵ درصد شرکت کنندگانی بوده که تجارب جدیدی از اینترنت و فضای مجازی داشته اند.
 
 
در این سوال به دلیل آنکه پاسخگو می توانست بیش از یک گزینه انتخاب کند، جمع درصد بیش از ۱۰۰ شده است.
 
در این جدول،  گزینه «سایر» شامل مواردی از جمله عدم استفاده از اینترنت، گوش داده به اخبار، ارتباط با دوستان و کسب اطلاعات علمی و بهداشتی است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.