تلفن همراه

فناوری

December 6, 2020
14:21 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118807

سرمایه‌گذاری سه میلیون پوندی بریتانیا برای آزمایشگاه سرویس‌های ماهواره‌ای 5G

ICTna.ir – دولت بریتانیا برای کمک به راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی سرویس‌های ماهواره‌ای 5G رقمی معادل سه میلیون پوند سرمایه تخصیص داده است.
 
satellite-2-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کار قرار است با مشاره تجاری و فناوری اطلاعات کمپانی CGI با همکاری اپراتورهای BT و Avanti Communication به منظور بررسی نحوه ارایه باندپهن مقرون به صرفه از طریق سرویس‌های ماهواره‌ای 5G به جوامع روستایی بریتانیا انجام شود.
 
شائون استرتون، قائم مقام راهکارهای اطلاعاتی و کنترل فضایی استرالیا و بریتانیا در شرکت CGI در اطلاعیه ای اعلام کرده است: با همکاری ما با آژانس فضایی اروپا و شرکای صنعتی‌مان و توانایی نشان دادن مزایای همگرایی شبکه‌های ارتباطی ماهواره‌ای و 5G، امکان ارایه سرویس‌های 5G در بریتانیا و سراسر اروپا تسریع خواهد شد.
 
همگرایی شبکه‌های غیرزمینی با استاندارد 5G مبتنی بر انتشار استاندارد Rel-17 از سوی 3GPP است که براساس آن پتانسیل ماهواره‌ها برای ارایه 5G در مناطق صعب‌العبور موجب می‌شود تا کاربردهای جدیدی روی آن ارایه شود که نه تنها سرویس‌های معمول پایه بلکه IoT را هم شامل می‌شود.
 
موسسه تحقیقاتی Northern Sky در ماه اکتبر تخمین زده بود که 5G تا سال 209 برای صنعت ارتبااطت ماهواره‌ای جهان 32.5 میلیارد درآمد ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 میلیون دستگاه به شبکه‌های ماهواره‌ای 5G متصل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.