تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 6, 2020
16:37 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118825

بودجه عمرانی مرکز ملی فضای مجازی بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافت

بودجه سرمایه‌ای مرکز ملی فضای مجازی در سال آینده نسبت به سال جاری، افزایش بیش از ۱۰۰درصدی خواهد داشت همچنین بودجه هزینه‌ای این مرکز نیز حدود ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
 مرکز ملی فضای مجازی که به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی کشور فعالیت می‌کند، در سال آینده شاهد افزایش چشمگیری در بودجه خود نسبت به بودجه مصوب سال جاری است. در بخش بودجه سرمایه‌ای برای این مرکز، ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیش از سال جاری بودجه پیش‌بینی شده و در بخش بودجه هزینه‌ای نیز نزدیک ۷ میلیارد تومان افزایش را شاهد هستیم.
 
مرکز ملی فضای مجازی که از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده به صورت مستمر شاهد افزایش بودجه هزینه‌ای و سرمایه‌ای بوده است که این روند نشان می‌دهد جایگاه مرکز ملی در ساختار اداری کشور، روزبه‌روز مستحکم‌تر می‌شود. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای این مرکز ۶۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده که افزایش آن نسبت به بودجه مصوب سال جاری، بیش از ۱۰۰درصد است. در بخش بودجه هزینه‌ای نیز این مرکز ۲۲ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان بودجه خواهد داشت. البته این ارقام در لایحه بودجه آمده‌اند و احتمال تغییر آنها در مجلس، وجود دارد.
 
 
بودجه مرکز ملی فضای مجازی در سال‌های اخیر/ارقام به میلیون ریال
عمده برنامه‌هایی که برای این مرکز در لایحه بودجه ذکر شده، رصد فضای مجازی کشور و همچنین تهیه طرح‌های مربوط به این حوزه است.
 
در بخش ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه برای مرکز ملی فضای مجازی، دو ردیف در نظر گرفته شده است که عبارتند از «طرح‌های کلان ملی فضای مجازی کشور» و «اجرای طرح‌های زیرساختی و طرح‌های کلان فضای مجازی کشور» و در مجموع برای این دو طرح، ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بودجه عمرانی و ۳ میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای در نظر گرفته شده است که این اعداد به رقم بودجه ذکر شده برای این مرکز در بالا، افزوده شده‌اند.
 
در دریف‌های درآمدی دولت نیز نامه شورا و مرکز ملی فضای مجازی دیده می‌شود و بابت مجوزهای صادره از سوی این مرکز، در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان درآمد در نظر گرفته شده است. این رقم نسبت به بودجه سال جاری، افزایشی نخواهد داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.