بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 6, 2020
16:40 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118826

صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی گروه فیروزه راه‌اندازی شد

 
 
گروه مالی فیروزه خبر از راه‌اندازی دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور با مبلغ اولیه ۱۰۰۰ میلیارد ریال داد که پذیره‌نویسی آن از فردا آغاز می‌شود.
 
صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در دنیا با استراتژی‌هایی همچون کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط غیر بورسی تأسیس می‌شوند که خود به سرمایه کافی، دانش مدیریتی یا تکنولوژی‌های جدید برای توسعه‌ی بازار دسترسی ندارند. استراتژی‌های دیگر سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خصوصی، وارد کردن شرکت‌های آینده‌دار غیر بورسی به بورس و توسعه‌ی زیرساخت‌های کشورها با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.
 
با تدوین قوانین مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity Fund) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، گروه مالی فیروزه «صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه» را به‌عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور با عمر هفت‌ساله راه‌اندازی می‌کند. گروه مالی فیروزه در سال ۱۳۸۴، با هدف جذب و مدیریت سرمایه‌های داخلی و خارجی در بازار بورس تهران آغاز به کار کرد. این گروه امروز اعلام کرد که پذیره‌نویسی صندوق خصوصی خود را از فردا، دوشنبه مورخ ۱۷ آذر، به‌ مدت ۶ روز کاری آغاز خواهد کرد.
 
مبلغ اولیه‌ی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی فیروزه ۱۰۰۰ میلیارد ریال است؛ بر همین اساس افراد برای سرمایه‌گذاری باید دست ‌کم ۱ میلیارد ریال، معادل ۱۰۰۰ واحد سرمایه‌گذاری خریداری کنند. همچنین هر فرد در زمان پذیره‌نویسی باید ۳۵ میلیون تومان تحت عنوان ودیعه پرداخت کند؛ مابقی مبلغ پس از انجام اولین سرمایه‌گذاری دریافت خواهد شد. صنایع هدف صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه شامل کشاورزی و دام‌پروری، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، کسب‌وکارهای حوزه لجستیک و بسته‌بندی، صنایع فلزی و معدن و صنعت کاغذ و مقوا می‌شوند.
 
گروه سرمایه‌گذاری «توسعه صنعتی ایران» گروه فیروزه، صندوق خصوصی خود را در همکاری با شرکت­ سرمایه‌گذاری «سبحان» و شرکت «ترغیب صنعت ایران و ایتالیا»در راستای ارزش‌آفرینی برای سرمایه‌گذاران و پویایی اقتصاد کشور تأسیس کرده است. تمرکز فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی فیروزه بر جمع‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده‌ی آن بر سرمایه‌گذاری در سهام/سهم‌الشرکه شرکت‌ها است. این صندوق می‌تواند مانده‌ی وجوه خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی تخصیص دهد.
 
علاقه‌­مندان می­‌توانند واحدهای صندوق سرمایه‌­گذاری خصوصی فیروزه را از طریق کارگزاری‌­های عضو فرابورس در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران خریداری کنند. اطلاعات و ضوابط این صندوق در اساسنامه و امیدنامه‌ی آن درج شده است که از طریق نشانی firouzehpe.ir در دسترس قرار دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.