تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 6, 2020
16:42 یکشنبه، 16ام آذرماه 1399
کد خبر: 118827

سنگاپور به چهار شرکت مجوز تاسیس بانک دیجیتالی می‌دهد

 
سنگاپور در نهایت اسامی شرکت‌هایی که مجوز بانک دیجیتال را دریافت می‌کنند، منتشر کرد. گروه Ant علی‌بابا، «Singtel» به همراه «Grab» و شرکت اینترنتی «Sea» چنین مجوزی را دریافت خواهند کرد و انتظار می‌رود از اوایل سال ۲۰۲۲ فعالیت‌های خود را آغاز کنند.
 
سنگاپور چندین ماه پس از تصمیم‌گیری نام این شرکت‌ها را منتشر کرده است. در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن نام آن‌ها مشخص شود، اما شیوع ویروس کرونا چنین اقدامی را به تاخیر انداخت. سازمان پولی سنگاپور (MAS) در بیانیه‌ای اعلام کرده این شرکت‌ها پیش از دریافت مجوزهای بانکی باید تمام الزامات احتیاطی و پیش شرط‌های صدور مجوز را انجام دهند.
 
برای کنسرسیوم متشکل از Grab و Singtel و همچنین Sea مجوزهای بانکی کامل دیجیتال صادر شده. گروه Ant و یک کنسرسیوم متشکل از هلدینگ «گریلند» هنگ کنگ، مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری پکن موفق به دریافت مجوزهای بانک دیجیتال Wholesale شده‌اند.

مجوزهای کامل بانکی به معنای ارائه خدمات مالی و سپرده‌گذاری از مشتریان خرده‌فروش می‌شود، در حالی که مجوز Wholesale به کسب و کارهای کوچک و متوسط و سایر بخش‌های غیر خرده‌فروشی خدمات می‌دهد. تنها کمپانی‌هایی که مقر آن‌ها در سنگاپور قرار دارند و توسط افراد سنگاپوری مدیریت می‌شوند، می‌توانند به دنبال دریافت مجوز بانکی کامل باشند.
 
MAS در ابتدا از برنامه‌های خود برای صدور ۵ مجوز بانک دیجیتال جهت ایجاد تنوع در بازار خبر داده بود تا سازمان‌های غیربانکی هم بتوانند خدمات مالی ارائه دهند. حالا این سازمان از ارائه سومین مجوز Wholesale پشیمان شده است.
 
طبق اعلام MAS، تمام متقاضیان بر اساس ارزش مدل کسب و کار پیشنهادی، استفاده از فناوری برای ارائه خدمات به مشتریان، توانایی مدیریت پایدار بانکداری دیجیتال و همچنین چشم‌انداز رشد و کمک به صنعت مالی سنگاپور ارزیابی شده‌اند.
 
پس از اعلام نام این شرکت‌ها، بانک «DBS» سنگاپور در بیانیه‌ای کوتاه به رقبای جدید خود خوش‌آمد گفت. طبق گفته DBS، بانکداری دیجیتال در گذشته به واقعیت پیوسته و موقعیت قدرتمند آن به همراه توانایی‌های فیزیکی باعث تمایز خدمات بانکی آن در بازار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.