تلفن همراه

گوشی

December 7, 2020
16:55 دوشنبه، 17ام آذرماه 1399
کد خبر: 118869

ال‌جی تولید موبایل‌های اقتصادی و میان‌رده را به شرکت‌های دیگر واگذار می‌کند

 
کسب و کار موبایل ال‌جی برای حضور قوی‌تر در بازار دچار تغییر و تحول اساسی شد. سازنده کره‌ای می‌خواهد تولید گوشی‌های اقتصادی و میان رده خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ال جی واحد جدیدی به نام Original Design Manufacturer در کسب و کار موبایل خود راه اندازی کرده است. از این اصطلاح برای توضیح شرکت‌هایی استفاده می‌شود که تولید محصول را به شرکت‌های دیگر واگذار کرده و تنها برند خود را روی آن حک می‌کنند.
 
هدف ال جی از این تصمیم کاهش هزینه‌های توسعه محصول و حضور قوی‌تر در بازار موبایل‌های مقرون به صرفه گزارش شده که محبوبیت بالایی بین خریداران دارند. کسب و کار موبایل ال جی در سال‌های اخیر عملکرد نامطلوبی داشته و عمدتاً زیان‌ده بوده است. البته جدیدترین گزارش مالی این شرکت از بهبود عملکرد‌ بخش موبایل پس از مدت‌ها خبر می‌دهد.
 
 
ال جی با ساخت وینگ به جای سخت افزار پرچمدار روی طراحی خلاقانه تمرکز کرد.
ال جی سال ۲۰۲۰ برای حضور قوی‌تر در بازار سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کرد و به جای عرضه موبایل با چیپست‌های پرچمدار و گرانقیت کوالکام، روی طراحی تمرکز کرد و گوشی‌هایی مثل «ولوت» و «وینگ» را ساخت. آنطور که در گزارش آمده، سازنده کره‌ای می‌خواهد همین روند را برای سال ۲۰۲۱ ادامه دهد و با تغییراتی که در کسب و کار موبایل خود داده قصد دارد دوباره روی تولید گوشی‌های پرچمدار تمرکز کند. اوایل آبان ماه گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این سازنده کره‌ای قصد دارد اوایل سال ۲۰۲۱ از موبایل با نمایشگر رول شونده رونمایی کند.
 
در ادامه گزارش آمده که ال جی سال ۲۰۱۳ جزو سه تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا بود، ولی حالا حتی جایی بین هفت شرکت برتر نداشته و مغلوب شرکت‌های چینی مثل هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.