تلفن همراه

سیستم‌عامل

December 8, 2020
11:49 سه شنبه، 18ام آذرماه 1399
کد خبر: 118890

گوگل دقت موقعیت‌یابی اندروید در مناطق شهری را افزایش می‌دهد

 
 
برخی مواقع نقشه‌هایی مانند گوگل مپس موقعیت ما را اشتباه تشخیص می‌دهند که مسلما آزاردهنده است. حالا گوگل با بروزرسانی جدید اندروید و فریمورک Play Services می‌خواهد بدون ارتقای ماهواره‌های GPS چنین مشکلی را تا جای ممکن کاهش دهد.
 
سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی مانند GPS آمریکا، گلوناس روسیه و بیدو چین می‌توانند شما یا دستگاه شما را ببینند، اما برای اینکار به خط دید مستقیم از ماهواره تا زمین نیاز دارند. چنین موضوعی مشکلات مخصوص به خود را ایجاد می‌کند.
 
این سیستم‌ها در برخی موقعیت‌ها عملکرد مناسبی ندارند که تنها محدود به محیط‌های داخلی و سربسته نمی‌شود. اگر در یک منطقه شهری با تعداد بالایی ساختمان، بخصوص ساختمان‌های بلند زندگی کنید، این خط دید موردنیاز ماهواره مسدود می‌شود. رادیوهای GPS و نرم افزار مورد استفاده در گوشی‌ها و کامپیوتر‌ها سعی می‌کنند محل قرارگیری شما را حدس بزنند، اما اگر اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها دقیق نباشند، نتیجه نهایی هم مناسب نخواهد بود.
 
حالا گوگل برای این مشکل یک راه‌حل پیدا کرده که نیازی به بلوتوث یا اشتراک موقعیت شما با دستگاه‌های دیگر ندارد. این غول جستجوی اینترنتی بجای اینکار، از نقشه‌های سه‌بعدی که هم اکنون به علت «Google Earth 3D» در اختیار دارد، برای اصلاح و تکمیل داده‌های GPS که از ماهواره دریافت می‌شود، استفاده می‌کند.
 
ضمنا گوگل از یادگیری ماشینی هم در این فرایند استفاده می‌کند تا خطاهای سمت اشتباه خیابان را تا ۷۵ درصد کاهش دهد که البته میزان واقعی آن بستگی به گوشی کاربر دارد.
 
در حالی که با یک ایده جالب روبه‌رو هستیم، نقص‌هایی هم دارد. برای مثال اگر گوشی اندرویدی شما تشخیص دهد در حال پیاده‌روی هستید، چنین قابلیتی فعال می‌شود و در حال رانندگی کارایی نخواهد داشت. علاوه بر این، تنها در صورتی که نقشه سه‌بعدی شهر محل سکونت شما در اختیار گوگل باشد می‌توانید از چنین قابلیتی بهره ببرید.
 
این قابلیت به عنوان بخشی از بروزرسانی دسامبر در اختیار کاربران پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G قرار می‌گیرد. سایر گوشی‌های مجهز به اندروید ۸.۰ و نسخه‌های جدیدتر، از اوایل سال آینده به چنین ویژگی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.