تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 9, 2020
14:59 چهارشنبه، 19ام آذرماه 1399
کد خبر: 118943

مشکل نشر با اداره پست در روزهای کرونایی

 
 
یک ناشر از مشکل در ارسال پستی کتاب‌ها می‌گوید که به عقیده او منجر شده تنها راه ارتباط مخاطب با ناشر در روزهای کرونایی از بین برود.
 
حسین محسنی، مدیرمسئول انتشارات مارلیک از دغدغه این روزهایش برای ارسال پستی کتاب چنین گفت: طبق قراردادی که میان ما و اداره پست تنظیم شده، بنا بوده وقتی که ما بسته را آماده، فاکتور و بسته‌بندی کردیم، با مامور پست تماس بگیریم و آن‌ها موظفند که بیایند و بسته را از ما تحویل بگیرند و ببرند.
 
او افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا آن‌ها به ما گفتند که پرسنل کافی برای تحویل گرفتن مرسولات ندارند و ما باید خودمان این کار را انجام دهیم، به دلیل این‌که وضعیت مثل حالا نبود، پذیرفتیم و خودمان مرسولات را تحویل می‌دادیم. اما این روزها در حوزه‌ای که باید برای تحویل مرسولات مراجعه کنیم، ازدحام جمعیت زیادی وجود دارد، با این حال پرسنل ما باید چند ساعت در آن شرایط که سیستم تهویه‌ای هم وجود ندارد، منتظر بمانند.
 
به گفته این ناشر، دریافت مرسولات در محل از ناشر توسط اداره پست جزء قرارداد است و آن‌ها هزینه این کار را دریافت می‌کنند.
 
او همچنین بیان کرد: قرارداد ما از مراجعه مامور پست تا ارسال مرسوله پستی است و هزینه تمام این‌ها را هم از ما می‌گیرند. اما ما یا باید مرسولات‌مان را با پیک بفرستیم که باز هم باید یک پرسنل از خودمان آن‌جا حضور پیدا کند یا این‌که پرسنل‌مان مرسولات را ببرند. در صورتی که در محدوده خیابان انقلاب همه ناشر هستند و همه هم همین مشکل را دارند. اداره پست می‌تواند دو نفر را برای این کار اختصاص دهد ولی متاسفانه این کار را بر دوش ناشر انداخته‌اند. 
 
محسنی سپس گفت: در این شرایط تنها راه ارتباط ناشر با مخاطب پست است. اما ما با شرایط و ازدحامی که برای تحویل وجود دارد می‌ترسیم پرسنل‌مان را بفرستیم برای همین خیلی وقت‌ها به مخاطب‌مان می‌گوییم که حتی ارسال پستی هم برای‌مان امکان‌پذیر نیست.
 
او در پایان گفت که از طریق ارسال ایمیل به اداره پست خواستار رسیدگی به این مسئله شده است. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.