اپلیکیشن

تلفن همراه

December 12, 2020
14:08 شنبه، 22ام آذرماه 1399
کد خبر: 119011

تیک تاک در تعداد دانلود از فیسبوک پیشی گرفت

 
 
بر اساس گزارش App Annie، تیک تاک موفق شده است در فهرست پردانلودترین اپلیکیشن‌های ۲۰۲۰، از فیسبوک پیشی بگیرد.
 
اکنون ما در بازه‌ای از زمان قرار داریم که شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. تاکنون شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند عضوی از این مسابقه‌ی بزرگ باشند؛ اما تنها تعداد کمی از آن‌ها توانسته‌اند خود را به مراحل بالاتر برسانند. شبکه اجتماعی چینی تیک تاک از نمونه‌هایی است که با سرعت بالایی به موفقیت رسید و اکنون کمتر کسی در جهان وجود دارد که نام این اپلیکیشن را نشنیده باشند. توسعه‌ دهندگان این شبکه اجتماعی با یک برنامه‌ریزی دقیق پله‌های پیشرفت را سریع‌تر از رقبای خود طی کردند؛ به همین دلیل با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی بعضی کشورها، تیک تاک یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی سراسر جهان است. به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که اطلاعات جالبی درباره‌ی این شبکه اجتماعی چینی در اختیار ما قرار می‌دهد.
 
گزارش App Annie بعضی از اپلیکیشن‌های ترندشده در سال ۲۰۲۰ را برجسته کرده است. طبق این گزارش، تیک تاک موفق شده است سرانجام فیسبوک را از رتبه‌ی اول پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌ به زیر بکشد. این شبکه اجتماعی در iOS و اندروید بیشتر از فیسبوک دانلود شده است و این مسئله نشان از محبوبیت بسیار بالای آن دارد.
 
وضعیت تیک تاک طی چند سال گذشته و خصوصا سال ۲۰۲۰ به‌طور قابل توجهی رشد کرده است. اکنون این اپلیکیشن به قدری معروف است که حتی قدیمی‌ترین شبکه‌ اجتماعی دنیا از آن عقب افتاده. در گزارش منتشرشده، از روند پیشی گرفتن تیک تاک از فیسبوک به‌عنوان پربارترین اتفاق سال گذشته در دنیای شبکه‌های اجتماعی یاد می‌شود. بر اساس آمار به‌دست‌آمده، این شبکه اجتماعی چینی در چند ماه گذشته با موفقیت سه پله در رتبه‌بندی محبوب‌ترین برنامه‌های گوشی‌های هوشمند صعود کرده و فیسبوک را پشت سر گذاشته است.
 
توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی نشان داده‌اند که حتی با وجود محدودیت‌های اعمال‌شده می‌توان پیشرفت کرد و دولت آمریکا نمی‌تواند با سد کردن راه تیک تاک، این شبکه اجتماعی را نابود کند و دولت ترامپ تلاش برای فروش تیک تاک را متوقف کرده‌ است. همچنین این اپلیکیشن موفق شده است از جایگاه ۱۵ به دوم جهش کند و به دومین برنامه درآمدزا تبدیل شود. ۲۰۲۰ سال موفقیت و درخشش این شبکه اجتماعی بود و احتمالا  در ۲۰۲۱ این پیشرفت ادامه خواهد داشت.
 
با وجود همه موفقیت‌های این شبکه اجتماعی، باید به این مسئله اشاره کرد که فیسبوک اکنون دارای پلتفرم‌های دیگری مانند اینستاگرام و واتساپ است که هنوز جزو پرکاربرترین‌ها هستند؛ در نتیجه موفقیت کلی هنوز در دستان مدیران این شرکت است. شبکه‌های اجتماعی رقابت‌ زیادی با یکدیگر دارند و هدف اصلی همه‌ی آن‌‌ها تبدیل شدن به محبوب‌ترین گزینه‌ی ممکن است. البته مردم نقاط مختلف مانند یکدیگر فکر نمی‌کنند و به همین دلیل شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند نیاز همه‌ی انسان‌های دنیا را برطرف کنند. کاربران بنا به شیوه‌ی تفکر خود، شبکه‌ اجتماعی مورد نیازشان را انتخاب می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.