اپلیکیشن

تلفن همراه

December 12, 2020
14:33 شنبه، 22ام آذرماه 1399
کد خبر: 119014

کاربران موبایل امسال 25 درصد بیشتر از سال قبل روی اپلیکیشن‌ها هزینه کردند

ICTna.ir – میزان هزینه‌های کاربران تلفن همراه برای دریافت اپلیکیشن‌های تلفن همراه درحالی در سال 2020 به 112 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 2019 با افزایش 25 درصدی مواجه بوده است.
 
Old-People-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپل بیشترین درآمد این بازار را به خود اختصاص داده است اما در عین حال به نظر می‌رسد گوگل پلی به تدریج درحال تصاحب این بازار است.
 
همانطور که در چارت زیر نشان داده شده، بیشترین درآمد هر دو فروشگاه عرضه‌کننده برنامه‌های موبایلی به ویژه گوگل از بازی بوده است که به نظر می‌رسد در میان همه تلاش‌ها برای نگه داشتن مردم در خانه‌های‌شان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمایل مردم به بازی‌های موبایلی افزایش یافته است.
 
در این میان، میزان دانلودها در جهان 10 درصد رشد داشته که بیانگر آن است که در این دوران مردم برای اپلیکیشن‌ها راحت‌تر پول خرج کرده‌اند. 
 
به نظر می‌رسد درخصوص بازی، مدل freemium در حال رونق است. در این مدل یک بازی رایگان، به سرعت سرگرم‌کننده بودنش را از دست می‌دهد و کسل‌کننده می‌شود مگر اینکه با روش‌هایی مانند پرداخت درون برنامه‌ای برای آن هزینه شود.
 
در سال 2020 گوگل تعداد دانلودهای بیشتری در مقایسه با iOS داشته که ظاهرا به دلیل تعداد نصب بسیار بالای این فروشگاه اپلیکیشن اندرویدی است و تفاوت آنها در سودآوری احتمالا بیشتر به دلیل برتری ذاتی اپ استور در برخورداری از اطلاعات جمعیتی کاربران است.
بعد از بازی‌ها، اپلیکیشن‌های مربوط به کسب و کارها و پخش ویدئویی به دلیل قرنطینه مردم بیشترین دانلود را داشته‌اند. در این میان زوم و گوگل میت درحالی در میان 10 اپلیکیشن برتر سال قرار گرفته‌اند که پیش از این در سال گذشته چنین جایگاهی را نداشتند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.