اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 13, 2020
11:02 یکشنبه، 23ام آذرماه 1399
کد خبر: 119025

چین به دنبال کنترل هوشمند کرونا در پاکستان

 
 
شرکت بزرگ هوش مصنوعی چینی یک سیستم هوش مصنوعی اعلام خروج برای پیشگیری از کرونا و کنترل پاندمی کووید ۱۹ در پاکستان راه‌اندازی می‌کند.
 
شرکت چینی iFLYTEK که برای محصولات هوش مصنوعی و اپلیکیشین‌های مختص بخش‌های مختلف شهرت دارد در دوازدهمین مراسم سرمایه‌گذاری خارجی چین اعلام کرد: «ما در حال راه‌اندازی یک سیستم هوش مصنوعی اعلام خروج برای پیشگیری و کنترل پاندمی در پاکستان برای ماه آینده هستیم تا موج دوم کرونا در پاکستان را کنترل کنیم.»
 
شرکت iFLYTEK در حال حاضر مشغول همکاری با مرکز ملی هوش مصنوعی پاکستان (NCAI) و دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی (NUST) است تا سیستم هوش مصنوعی اعلام خروج را برای پیشگیری و کنترل پاندمی راه اندازی کند، سیستمی که برای کنترل سریع کووید ۱۹ در دوران پاندمی در ووهان، چین و کره جنوب استفاده شده بود.
 
بدرالزمان مشاور تجاری وزارت پاکستان در چین از تلاش iFLYTEK برای فعالیت در بازار پاکستان تقدیر کرد.‌ او گفت: «پاکستان بازار بزرگی است و محصولات iFLYTEK  بسیار خوب عمل می‌کنند. من پیش از این از iFLYTEK  دیدار کرده ام و همچین ماشین‌های ترجمه‌ و تکنولوژی‌های مختلف آن را مشاهده کرده‌ام. آنها در زمینه آموزش، درمان و ترجمه بسیار فعال هستند».
 
مائو نینگ مدیر ارشد بخش آسیای جنوبی در شاخه بین‌المللی iFLYTEK  نیز گفت: «چت‌بات‌های صوتی ما از سیستم اعلام خروج هوش مصنوعی با کاربران تماس خواهند گرفت تا از موقعیت فیزیکی آنها اطلاع پیدا کرده و همچنین توصیه‌های درمانی ارائه کنند. این سیستم به سرعت افرادی که در خطر بالای کووید ۱۹ هستند را شناسایی می‌کند و مرکز درمانی می‌تواند به صورت به این خطر پاسخ دهد تا درنتیجه خطر ابتلا کاهش یافته و از انتشار ویروس جلوگیری شود. افراد نزدیک تایید کرده‌اند که موارد ابتلای کووید ۱۹ در پاکستان تماس تلفنی دریافت می‌کنند. و بیمارانی که درمان شده و از کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده‌اند نیز تماس‌هایی برای پیگیری وضعیت دریافت کرده و ثبت می‌شوند.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.