تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 13, 2020
17:27 یکشنبه، 23ام آذرماه 1399
کد خبر: 119053

هزینه‌های تحول دیجیتال سر به فلک می‌کشد: 6.8 تریلیون دلار تا سال 2023

ICTna.ir – پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های جهانی روی موضوع تحول دیجیتال بین سال‌های 2020 تا 2023 به رقم 6.8 تریلیون دلار برسد.
 
Fotolia_105006081_Subscription_Monthly_M-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این رقمی است که IDC در هفته جاری اعلام کرد و انتظار دارد 65 درصد از GDP جهان تا سال 2022 دیجیتالی شود.
 
کرافورد دل پریته، مدیر جهانی IDC گفته است: درخواست‌ها برای برخورداری از خدمات فناوری اطلاعات به دلیل شیوع ویروس کووید 19 به شدت تغییر یافته است و تقریبا هر بخشی از بازار عرضه و تقاضا متاثر از تغییرات انبوهی در رفتار مشتریان شده است.
 
او افزوده است: ما پیش‌بینی می‌کنیم رشد سرمایه‌گذاری مستقیم روی تحول دیجیتال با نرخ رشد ترکیبی سالیانه 15.5 درصد در جهان بین سال‌های 2020 تا 2023 رقم بخورد. درحالی‌که سرمایه‌گذاری‌های غیرتحول دیجیتالی حوزه ICT در همین زمان نرخ رشد ترکیبی سالیانه 1.4 درصد را خواهد داشت.
 
تحول دیجیتال در زمانی که بخش اعظمی از کارکنان در جهان دورکار هستند، ابزارهایی را در اختیار شرکت‌ها برای خلق نوآوری و بهره‌وری قرار داده است و پشتیبانی‌های حضوری و فیزیکی از مشتریان را هم به تعاملات دیجیتالی تبدیل کرده است که بهره‌وری اقتصادی بالایی هم در کنار سایر تاثیرات اقتصادی کووید 19 برای شرکت‌ها به دنبال داشته است.
 
جیوتی لالچاندانی، قائم مقام گروه IDC هم گفته است: بیشتر اقتصادهای دنیا با دسترس‌پذیری گسترده واکسن کرونا درجهان، رشد اقتصادی برای سال 2021 پیش‌بینی کرده‌اند. با شروع احیای اقتصادی، تمرکزها روی رشد کسب و کارها و سرمایه‌گذاری‌های روی حوزه‌های جدید فعالیت آنها خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.