اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 15, 2020
10:53 سه شنبه، 25ام آذرماه 1399
کد خبر: 119094

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای ۹شبکه اجتماعی ضرب الاجل تعیین کرد

 
 
کمیسیون تجارت آمریکا به ۹ شبکه اجتماعی و سرویس پخش ویدئو دستور داده اطلاعات درباره شیوه های استفاده از اطلاعات کاربران برای مقاصد مختلف از جمله تبلیغات را ظرف ۴۵ روز اعلام کنند.
 
به نقل از انگجت،  کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به ۹ شبکه اجتماعی و شرکت انتشار ویدئو دستور داده جزئیاتی درباره روش های به کارگرفته شده برای حفظ حریم شخصی کاربران گزارش دهند. این موارد شامل شیوه های جمع آوری اطلاعات و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نیز می شود. 
 
همچنین این سازمان از آمازون، بایت دنس(مالک تیک تاک)، دیسکورد، فیس بوک، ردیت، اسنپ چت، توئیتر، واتس اپ و یوتیوب خواسته تا اطلاعات درباره تبلیغات را ارائه کنند و توضیح دهند این فعالیت ها چه تاثیری روی کودکان و نوجوانان دارد. این شرکت ها از زمان دریافت دستور ۴۵ روز فرصت دارند تا در این مورد پاسخگو باشند.
 
به طور دقیق این شرکت ها باید گزارشی درباره چگونگی جمع آوری، استفاده، ردیابی، تخمین اطلاعات کاربران یا دستیابی به داده های شخصی و مردم شناختی، چگونگی تعیین آنکه کدام تبلیغات و محتوا برای مشتریان نشان داده شود، استفاده از الگوریتم های روش های تحلیلی برای بررسی اطلاعات کاربران،  شیوه قیاس، ترویج و تحقیق درباره میزان توجه کاربر و همچنین تاثیر فعالیت های آنان بر کودکان و نوجوانان اطلاعاتی در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات قرار دهند.
 
وب سایت «آکسیوس»  اشاره می کند، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قدرت انجام تحقیقات وسیع را دارد. اطلاعات جمع آوری شده در چنین مطالعاتی مسیری ایجاد می کند تا درصورتی که مقامات، اطلاعات قابل توجه را به دست آوردند، راحت تر فرایند های حقوقی را طی کنند.
 
اعضای این کمیسیون ۴به یک به نفع صدور این دستور رای دادند. «روهیت چوپرا»، «ربکا کلی اسلاتر» و «کریسیتن ویلیسون» از اعضای این کمیسیون در بیانیه ای مشترک اعلام کردند تحقیق مذکور از فعالیت های شبکه های اجتماعی پرده برمی دارد و به طور دقیق آنها را بررسی می کند.
 
این درحالی است که نگرانی درباره تاثیر شرکت های فناوری بر حریم خصوصی و رفتار شهروندان آمریکایی افزایش یافته، چنین تحقیقی اهمیت زیادی دارد و در زمان مناسبی انجام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.