بازی

فناوری اطلاعات

December 15, 2020
11:28 سه شنبه، 25ام آذرماه 1399
کد خبر: 119105

کالبدشکافی پلی استیشن ۵ توسط مهندسان iFixit

 
 
با آغاز عرضه رسمی پلی استیشن ۵ ، متخصصان مرکز iFixit این کنسول را نیز زیر تیغ خود بردند تا میزان تعمیرپذیری و همچنین نحوه عملکرد بخش‌های مختلف این دستگاه را بسنجند.
 
در این بررسی، نسخه مجهز به دیسک درایو پلی اسستیشن ۵ مورد کالبدشکافی قرار گرفت و بخش‌های مختلف آن از هم باز شد. محققان iFixit، بعد از بررسی اعلام کردند کنسول پلی استیشن ۵ در فناورهای مرتبط با حوزه گیم، یک سروگردن بالاتر از رقباست.
 
طبق گفته این مرکز، سونی از کنترلر SSD سفارشی برای مدیریت سرعت بالای اطلاعات پلی استیشن ۵ استفاده کرده است. در حالی که در کنسول ایکس باکس سری ایکس از یک ظاهر نسبتا آشنا و با سخت‌افزاری از شرکت SanDisk بهره برده است.
 
همچنین در این بررسی، فن بزرگ پلی استیشن ۵ نیز تحسین مهندسان iFixit را برانگیخت. به گفته آن‌ها، در این کنسول از چندین لوله حرارتی استفاده شده که می‌توانند مسیری شبیه به آزادراه را برای انتقال گرما فراهم کنند. همچنین درگاه‌های این کنسول نیز به راحتی قابل تمیز کردن هستند.
 
iFixit در ادامه نوشت: سخت‌افزار خنک‌کننده این کنسول به گونه‌ای است که می‌توان گفت که سونی از چند جهت، دستگاه را خنک می‌کند. قطر فن این کنسول ۱۲۰ میلیمتری است و می‌تواند از هر دو جهت، سیستم را خنک کنند.
 
در خصوص تعمیرپذیری پلی استیشن ۵ نیز iFixit اعلام کرد که اگرچه حافظه اصلی دستگاه با مادربورد جفت شده است اما کاربر می‌تواند در صورت تمایل از طریق حافظه‌های M۲. SSD، ظرفیت ذخیره‌سازی را ارتقا دهد. البته فعلا این قابلیت فعال نیست و قرار است در آینده نزدیک توسط سونی فعال شود.
 
همچنین درایو اپتیکال این کنسول نیز قابل تعویض است، اما با توجه به قفل نرم‌افزاری دستگاه، به راحتی قابل جابجایی نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.