اپلیکیشن

تلفن همراه

December 15, 2020
11:33 سه شنبه، 25ام آذرماه 1399
کد خبر: 119106

اپل برچسب‌های جدید حریم خصوصی را به برنامه‌های اپ استور اضافه کرد

 
 
اپل به تازگی برچسب‌های حریم خصوصی را به برنامه‌های اپ استور اضافه کرده که کاربران توسط آن‌ها می‌توانند از نحوه استفاده برنامه‌های iOS از اطلاعات شخصی خود مطلع شوند.
 
اپل در ماه ژوئن و طی کنفرانس WWDC 2020 از قصد خود برای افزودن این برچسب‌های موسوم به «Nutrition Labels» خبر داد. این کمپانی همچنین ماه گذشته اعلام کرد توسعه‌دهندگان باید از تاریخ ۱۸ آذر ماه از این برچسب‌ها استفاده کنند و در غیر اینصورت دیگر نمی‌توانند برای اپ‌های خود بروزرسانی ارائه دهند.
 
حالا اپل همانطور که وعده داده بود، چنین ویژگی را به صورت رسمی برای محصولات iOS‌ با سیستم iOS 14 راه‌اندازی کرده. طبق اعلام اپل، اپ‌ها روی تمام پلتفرم‌های این کمپانی شامل iPadOS ،iOS، مک او اس، watchOS و tvOS باید دارای چنین برچسب‌هایی باشند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان با ارائه هر بروزرسانی باید این برچسب‌ها را با اطلاعات دقیق آپدیت کنند. اپل خود از چنین برچسب‌هایی برای برنامه‌های خود استفاده خواهد کرد.
 
اپل برای تمام برنامه‌های خود که دارای صفحه در اپ استور هستند، چنین اقدامی را انجام می‌دهد. اگر برنامه‌ای دارای صفحه اپ استور نباشد و کاربران نتوانند آن را حذف کنند که برای مثال می‌توان به Messages اشاره کرد، اپل اطلاعات مربوط به حریم خصوصی آن را در وب قرار می‌دهد. تمام برنامه‌های اپل در اپ استور دارای برچسب حریم خصوصی در وب هم خواهند بود.
 
اپل در این برچسب‌ها، نحوه جمع‌آوری اطلاعات را در سه دسته شامل داده‌هایی که کاربر را ردیابی می‌کنند، داده‌های مرتبط با کاربر و اطلاعاتی که به کاربران مربوط نیستند، تقسیم کرده. ردیابی به معنای آن است که توسعه‌دهنده اطلاعات اپ مانند اطلاعات شخصی یا داده‌های جمع آوری شده توسط دستگاه را در اختیار کمپانی‌ها و سایت‌های دیگر برای تبلیغات قرار می‌دهد.
 
اپل همچنین اعلام کرده این برچسب به معنای اشتراک‌گذاری داده‌های کاربر یا دستگاه با کمپانی‌هایی است که آن‌ها را می‌فروشند.
 
اطلاعات مرتبط با کاربران مربوط به داده‌های مورد استفاده برای شناسایی آن‌ها خواهد بود. اطلاعاتی که به کاربران مربوط نیستند هم مربوط به داده‌هایی مانند تاریخچه مرورگر می‌شود که به هیچ روش قابل شناسایی به شما مربوط نمی‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.