تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 16, 2020
12:03 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1399
کد خبر: 119161

توییتر مشتری خدمات وب آمازون شد

 
 
شرکت توییتر برای پاسخگویی به حجم عظیم پستهایی که در این شبکه اجتماعی پست می شود، از خدمات وب آمازون برای کامل کردن ظرفیت رایانش خود استفاده می کند.
 
 توییتر مدتها برای ذخیره و نمایش متن، عکسها و ویدیوهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی، به دیتاسنترهای خود متکی بوده است. اما اکنون تحت یک قرارداد چند ساله، توییتر از خدمات وب آمازون (AWS) که زیرساخت ابری جهانی فراهم می کند، برای ارایه تایم لاینها در پلتفرم خود استفاده می کند.
 
در گرایش روزافزونی که تحت آن شرکتها به جای هزینه روی سرورهای داخلی و دیتاسنترهای شخصی، به خدمات نرم افزاری و رایانش ابری روی می آورند، خدمات وب آمازون پیشتاز بوده و به همراه رقیبانی نظیر مایکروسافت و گوگل با وعده افزایش یا کاهش سریع ظرفیت سرورهای شرکتها با توجه به نیاز آنها، مشتریان بزرگی را جلب کرده اند. برخی از مشتریان معروف خدمات وب آمازون، استارتاپهای های تک معروفی مانند نت فلیکس و Airbnb هستند.
 
توییتر انتقال بخشی از فناوری خود به خدمات ابری را در سالهای اخیر آغاز کرد و تحت قراردادی در سال ۲۰۱۸، بخشهایی از دیتاهای عظیم خود را به گوگل منتقل کرد.
 
شرکت توییتر اعلام کرد همکاری با خدمات ابری آمازون عملکرد محصولات این شرکت را با استفاده از دیتاسنترهایی که در نزدیکی محل زندگی مردم وجود دارد، بهبود خواهد بخشید. پاراگ آگراوال، مدیر فناوری توییتر اظهار کرد: توییتر همچنین با استفاده از خدمات آمازون می تواند قابلیتها را سریعتر عرضه کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مت گرامان، مدیر فروش و بازاریابی خدمات وب آمازون در مصاحبه ای اظهار کرد: پشت صحنه، توییتر سالها مشتری آمازون بوده است. افزایش اتکای توییتر به خدمات ابری به صرفه جویی مالی این شرکت کمک کرده و به طراحان اجازه می دهد روی محصولات دیگر کار کنند و این شرکت شبکه اجتماعی در مناطقی که دیتاسنتر ندارند، سریعتر رشد کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.