سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 16, 2020
14:14 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1399
کد خبر: 119165

با کارت گرافیک ROG STRIX RTX 3060Ti ایسوس، برنده میدان های نبرد باشید!

 
 
 
 
WhatsApp Image 2020-12-16 at 13.00.48.jpeg
 
ایسوس به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده کارت گرافیک در دنیا، مفتخر است تا عضو جدیدی از سری RTX 30 خود را تحت مدل ROG STRIX RTX 3060TI را معرفی کند. این کارت گرافیک با ظاهری لوکس، دوام و کیفیتی بالا و قدرتی بی‌نظیر می‌تواند به عنوان یک محصول مقرون بصرفه اما با کاریی بالا برای همه گیمرها مناسب باشد.
 
کارت گرافیک ROG STRIX RTX 3060Ti با فن‌های AXIAL-Tech، فناوری انحصاری تولید Auto-Extreme، معماری تحسین برانگیز Ampere و نسل دوم هسته‌های پردازشی RT شرکت انویدیا و دیگر ویژگی‌های خاصی که ایسوس برای جامعه گیمرها در نظر گرفته است، یک برگ برنده دیگر برای تجربه تمام بازی‌های جدید با کیفیت و نرخ فریم بالا برای گیمرها است. ظاهری فلزی و خاص، نورپردازی RGB با قابلیت هماهنگ سازی و شخصی سازی در کنار ساختاری محکم، جزو دیگر گزینه‌های جذاب این محصول است، اما این تعاریف برای آشنایی با این برادر کوچک خانواده RTX 30 ایسوس کافی نیست و در ادامه این نوشتار به توضیح مشخصات کلی این کارت گرافیک و ویژگی‌های خاصی که ایسوس برای این کارت گرافیک فراهم کرده است خواهیم پرداخت.
 
این کارت گرافیک دارای پردازشگر گرافیکی NVIDIA® GeForce RTX™ 3060 TI با رابط PCI Express 4.0، رابط برنامه نویسی OpenGL 4.6، حافظه‌های ویدیویی پرسرعت GDDR6 با ظرفیت 8 گیگابایت، فرکانس پردازشی 1890  مگاهرتز، 4864 واحد پردازشی سری CUDA و رابط حافظه 256 بیتی است. همچنین این کارت گرافیک از حداکثر وضوح 7680 x 4320 پیکسل و حداکثر 4 نمایشگر به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.
 
فن‌های سری AXIAL-TECH
 
ایسوس این کارت گرافیک را با فن‌های خنک کننده سری AXIAL-TECH همراه کرده است که کاملا بهینه شده برای یک هیت سینک بزرگ و البته یک کارت گرافیک قدرتمند و پرمصرف است. هیت سینک بزرگ‌تر این کارت گرافیک نسب به نسل گذشته، فضای بیشتری را برای جذب دما داشته که خود یکی از نکات مثبت سیستم خنک کننده این محصول است. یکی از نکات دیگر این فن‌ها، اتصال پره‌ها به دور یک محور است باعث انتقال بهتر جریان هوا و دوام و پایداری بیشتر فن خواهد بود. همچنین تیغه‌ها نسبت به نسل گذشته افزایش یافته برابر با 13 تیغه برای فن وسط و 11 تیغه دیگر برای دو فن چپ و راست کارت گرافیک است.
 
بهینه سازی خنک کننده این کارت گرافیک هنوز جای اشاره دارد؛ فن وسط این کارت گرافیک چرخشی برعکس دو فن دیگر دارد که این مورد دو مزیت دارد؛ مورد اول مربوط به جلوگیری از تلاطم هوا بوده و باعث خنک‌تر شدن کارت گرافیک نیز می‌شود و مورد دوم مربوط به کاهش نویز از سوی فن‌ها است. همچنین این سیستم خنک کننده به صورت هوشمند هنگامی که کارت گرافیک بار پردازشی اندکی داشته و دما به کمتر از 55 درجه سانتیگراد رسیده باشد، فن‌ها را متوقف می‌کند تا این محصول بدون هیچ گونه نویزی و البته به صورت پایدار و استاندارد کار کند.
 
فناوری MAXCONTACT
 
مرحله اول سیستم خنک کننده هر کارت گرافیک و یا ساده‌تر، هر نوع چیپ، انتقال دما است که ایسوس برای انتقال بهتر و سریعتر دما فناوری MAXCONTACT را به خدمت گرفته است؛ این فناوری مربوط به استفاده از یک چمبر برای اتصال به چیپ کارت گرافیک و انتقال دمای آن به سمت لوله‌های انتقال دما (هیت پایپ) می‌باشد که در نتیجه دمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. نکته مهم این فناوری که تا حد چشمگیری دمای کارت گرافیک را کاهش داده، صیقل دادن و مسطح کردن این چمبر با دقت میکروسکوپی توسط ایسوس است که قدرت انتقال دما را تا 8 برابر نسبت به کارت گرافیک های رایج بازار افزایش می‌دهد.
 
طراحی 2.9 اسلات
 
طراحی 2.9 اسلاته این کارت گرافیک بیانگر افزایش اندازه هیت سینک است. پس از جذب دما توسط قسمت متصل شده تراشه ، هیت پایپ‌ها دما را به هیت سینک منتقل می‌کنند. در نسل جدید نیز ایسوس اندازه هیت سینک را افزایش داده که خود موجب افزایش کارایی این سیستم خنک کننده شده است.
 
قطعاتی با کیفیت و با دوام
 
تمام آنچه که از برد این کارت گرافیک مشخص است، حاکی از به خدمت گرفتن بالا رده‌ترین قطعات شامل چوک، ماسفت و خازن‌ها است. ایسوس برترین قطعات ممکن را برای این کارت گرافیک با استاندارد Super Alloy Power II همراه کرده است. همچنین، تولید با فناوری انحصاری Auto Extreme ایسوس بیانگر نبود هیچ گونه خطای انسانی طی پروسه تولید و تضمین کیفیت محصول است که این ویژگی نه تنها برای کارت گرافیک بوده، بلکه تمامی کارت گرافیک‌های ایسوس با فناوری خط تولید کاملا خودکار، اتوماتیک و بدون دخالت دست انسان همراه هستند؛ چنین ویژگی دو مزیت به صورت کلی دارد، مورد اول مربوط به یکسان و بالا بودن کیفیت تمام کارت گرافیک‌های تولید شده ایسوس است، و مورد دوم به معنی حرارت دهی به برد اصلی تنها طی یک مرحله است که از اعمال فشار بیش از حد به برد و کاهش طول عمر آن جلوگیری می‌کند؛ و این مورد یکی از دلایل بالاتر بودن دوام کارت گرافیک‌های ایسوس نسبت به دیگر کارت گرافیک‌ها است.
 
 
امکانات نرم افزاری و شخصی سازی
 
این کارت گرافیک به کنار از نورپردازی RGB خود، امکان هماهنگ سازی و اعمال چندین جلوه بصری متفاوت را نیز دارد. ایسوس چنین ویژگی را با نام Aura Sync معرفی کرده است که با دیگر محصولات این کمپانی شامل مادربرد، هدست و هر قطعه دیگری که از این فناوری پشتیبانی می‌کند، سازگاری دارد. همچنین برای مشاهده و تنظیم پارامترهای مختلف کارت گرافیک مانند میزان دور فن‌ها و کلاک هسته، ایسوس نرم افزار GPU Tweak II را در کنار این کارت گرافیک ارائه داده است. همچنین امکاناتی مانند اشتراک 6 ماهه WTFast، اشتراک Xsplit Gamecaster و QuantumCloud برای درآمد زایی با کارت گرافیک در زمان بیکاری نیز با این محصول همراه هستند.
 
این محصول هم اکنون با گارانتی رسمی ایسوس در کشور موجود است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.