تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 19, 2020
11:16 شنبه، 29ام آذرماه 1399
کد خبر: 119227

آمریکا ده‌ها شرکت چینی را تحریم می‌کند

 
 
منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا قرار است ده ها شرکت چینی دیگر از جمله بزرگترین تولیدکننده تراشه چین یعنی اس‌ام‌آی‌سیSMIC ، را به لیست سیاه تجارت خود اضافه کند.
 
به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا قرار است ده ها شرکت چینی دیگر از جمله بزرگترین تولیدکننده تراشه چین یعنی اس‌ام‌آی‌سیSMIC ، را به لیست سیاه تجارت خود اضافه کند.
 
این اقدام که قبلاً درباره آن گزارشی منتشر نشده بود آخرین تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تقویت سیاست سخت گیرانه این کشور نسبت به چین تلقی می شود.
 
این در حالی است که تا چند هفته آینده جو بایدن، رئیس جمهور منتخب و عضو حزب دموکرات از 20 ژانویه روی کار خواهد آمد.
 
در کل، انتظار می رود ایالات متحده حدود 80 شرکت و نهاد دیگر را به لیست سیاه خود اضافه کند. تقریبا همه آنها چینی هستند.
 
به گفته منابع آگاه، این تحریم ها که توسط وزارت بازرگانی آمریکا صورت می گیرد انتظار می رود برخی از شرکتهای چینی که واشنگتن مدعی است با ارتش چین ارتباط دارند را مورد هدف قرار دهند.
 
آمریکا مدعی است برخی از این شرکت ها در ساخت و نظامی کردن جزایر مصنوعی در دریای جنوب چین و برخی دیگر در نقض حقوق بشر نقش داشته اند.
 
دولت ترامپ اغلب از لیست نهاد ها که اکنون بیش از 275 شرکت مستقر در چین و شرکت های وابسته را شامل می شود، برای ضربه زدن به صنایع مهم چین استفاده کرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.