تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

December 19, 2020
15:06 شنبه، 29ام آذرماه 1399
کد خبر: 119252

اپل: ۷۲ درصد آیفون‌ها از iOS 14 استفاده می‌کنند

 
 
 
برای اولین بار از زمانی که سیستم عامل iOS 14 در ماه سپتامبر به صورت عمومی عرضه شد، اپل میزان استفاده از آن را منتشر کرده. طبق اعلام این کمپانی، ۸۱ درصد آیفون‌هایی که در چهار سال اخیر معرفی شده‌اند هم اکنون در حال اجرای iOS 14 هستند.
 
اطلاعات اپل برای میزان استفاده از نسخه‌های مختلف iOS و iPadOS مبتنی بر دسترسی دستگاه‌ها به اپ استور است. طبق اعلام این غول فناوری آمریکایی، داده‌های جدید در تاریخ ۲۵ آذر ماه اندازه‌گیری شده‌اند. با توجه به این موضوع که سال گذشته چنین آماری از سوی این کمپانی منتشر نشده بود، نمی‌توانیم آن را با نسخه قبلی iOS مقایسه کنیم.
 
۱۷ درصد آیفون‌هایی که در چهار سال گذشته وارد بازار شده‌اند، سیستم عامل iOS 13 را اجرا می‌کنند و ۲ درصد باقی مانده هم در حال استفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر iOS هستند. اگر بازه زمانی چهار سال را درنظر نگیریم، ۷۲ درصد تمام آیفون‌ها دارای سیستم عامل iOS 14 هستند و ۱۸ درصد آن‌ها هم به iOS 13 مجهز شده‌اند. ۱۰ درصد آیفون‌ها از نسخه‌های قدیمی‌تر بهره می‌برند.

در بخش آیپدها، ۷۵ درصد تبلت‌هایی که طی چهار سال گذشته معرفی شده‌اند از سیستم عامل iPadOS 14 استفاده می‌کنند و ۲۲ درصد آن‌ها از iPadOS 13 بهره می‌برد. ۳ درصد باقی مانده نیز دارای نسخه‌ قدیمی‌تر هستند. در حالت کلی و بدون توجه به زمان معرفی آیپدها، ۶۱ درصد آن‌ها سیستم عامل iPadOS 14 را اجرا می‌کنند، ۲۱ درصد به iPadOS 13 مجهز شده‌اند و ۱۸ درصد باقی‌مانده از یک نسخه قدیمی‌تر بهره می‌برند.
 
سیستم عامل iOS 14 به ویژگی‌های زیادی مانند ویجت‌های هوم اسکرین مجهز شده، بنابراین نصب آن روی ۷۲ درصد تمام آیفون‌ها منطقی به نظر می‌رسد و جای تعجب چندانی ندارد. در حالی که تنها سه ماه از انتشار عمومی این سیستم عامل می‌گذرد، تا به امروز شاهد عرضه بروزرسانی‌های زیادی برای آن بوده‌ایم که جدیدترین آن‌ها، iOS 14.3 است.
 
گوگل از اوایل سال جاری میلادی انتشار میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را متوقف کرد، بنابراین بطور دقیق نمی‌دانیم جدیدترین نسخه اندروید روی چند درصد محصولات نصب شده است. در حالی که این میزان بسیار کمتر از آیفون و آیپد خواهد بود، باید به این موضوع توجه کنید که تعداد دستگاه‌های اندرویدی بسیار بیشتر است و همچنین کمپانی‌های مختلفی آن‌ها را تولید می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.