سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 20, 2020
14:35 یکشنبه، 30ام آذرماه 1399
کد خبر: 119286

نتایج اولیه بنچمارک‌ها: شکست اسنپدراگون ۸۸۸ از A14 Bionic اپل

 
 
اپل چندین هفته پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با چیپ A14 Bionic رونمایی کرد و اسنپدراگون ۸۸۸ هم به تازگی معرفی شده. حالا طبق نتایج اولیه بنچمارک‌ها، پردازنده پرچمدار کوالکام عملکرد ضعیف‌تری نسبت به نماینده اپل دارد.
 
کوالکام دیروز نتایج رسمی بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸۸۸ را منتشر کرد و حالا سایت Anantech آن‌ها با نتایج اپل A14 Bionic مقایسه کرده. در حالی که نسل جدید چیپست پرچمدار کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود زیادی را تجربه کرده، همچنان از A14 Bionic عملکرد پایینتری دارد.
 
اسنپدراگون ۸۸۸ که با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه یافته و از یک هسته Cortex-X1 و سه هسته Cortex-A78 بهره می‌برد، از چیپ A13 Bionic مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ هم شکست خورده است.
 
 
جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام در بنچمارک گیک‌بنچ در بخش تک هسته‌ای به امتیاز ۱۱۳۵ دست پیدا کرده که پایینتر از A13 Bionic با امتیاز ۱۳۳۱ و A14 Bionic با امتیاز ۱۶۰۳ است. در بخش چند هسته‌ای امتیاز اسنپدراگون ۸۸۸ برابر ۳۷۹۴ است، در حالی که A14 Bionic به امتیاز ۴۱۸۷ دست پیدا کرده. چیپ A13 Bionic نسبت به نماینده کوالکام عملکرد پایینتری از خود نشان داده و امتیاز ۳۳۶۶ را بدست آورده است.
 
در بخش پردازشگر گرافیکی هم اسنپدراگون ۸۸۸ نتوانسته چیپ‌های مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ را شکست دهد. با وجود این شکست، پردازنده جدید کوالکام بهترین عملکرد را در دنیای اندروید از خود نشان می‌دهد و بالاتر از کرین ۹۰۰۰ در گوشی میت ۴۰ پرو قرار می‌گیرد.
 
 
 
در گذشته گزارش‌ها به شکست A14 Bionic توسط اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کرده بودند، اما طبق نتایج اولیه چنین موضوعی صحت ندارد. بد نیست بدانید با نتایج اولیه پردازنده پرچمدار کوالکام روبه‌رو هستیم و با توجه به این موضوع شاید عملکرد آن در دنیای واقعی متفاوت باشد.
 
اسنپدراگون ۸۸۸ در پرچمدارهای اندرویدی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این احتمال وجود دارد که با بهینه‌سازی‌های مختلف، عملکرد آن بهبود پیدا کند و حتی بتواند A14 Bionic را شکست دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.