تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 21, 2020
14:58 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119321

تعطیلی انبار آمازون در نیوجرسی بدنبال افزایش شیوع کرونا

 
 
شرکت اینترنتی آمازون اعلام کرد یکی از انبارهای خود در نیوجرسی را در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در میان کارکنان، در یک اقدام احتیاطی تا ۲۶ دسامبر می بندد.
 
 سخنگوی آمازون در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد تحت برنامه داخلی تست کووید ۱۹، افزایش شمار موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در تاسیسات PNE۵ در شمال نیوجرسی مشاهده شد و این تاسیسات تا ۲۶ دسامبر تعطیل خواهد بود.
 
آمازون که بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است، اعلام کرد انتظار ندارد تعطیلی این انبار روی فعالیت یا تحویل کالاها از سوی این شرکت تاثیر بگذارد.
 
این شرکت مشخص نکرد چه تعدادی از کارکنان در تاسیسات مذکور که مرکز توزیع کالاهای سفارشی است، به ویروس کرونا آلوده شده اند. با این حال اعلام کرد کارکنان بابت شیفتهای کاری که در پی تعطیلی این مرکز از دست می دهند همچنان حقوق دریافت خواهند کرد.
 
آمازون در اکتبر اعلام کرد بیش از ۱۹ هزار نفر از کارکنانش آمریکایی این شرکت معادل ۱.۴۴ درصد از کل کارکنان آمازون امسال کرونا گرفتند. فعالان حقوق کارگری به واکنش و تمهیدات این شرکت در برابر همه گیری ویروس کرونا اعتراض داشتند.
 
برخی از کارکنان، مقامات منتخب و اتحادیه ها در ماههای اخیر اعلام کردند که آمازون با باز نگه داشتن انبارها در بحبوحه همه گیری، سلامت کارکنانش را به خطر انداخته است.
 
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرده بود با توسعه ظرفیت داخلی، تست ویروس کرونا از کارمندان آمریکایی خود را تا نوامبر به ۵۰ هزار نفر در روز خواهد رساند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.