اپلیکیشن

تلفن همراه

December 21, 2020
16:45 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119333

تخفیف ۲۰ درصدی اسنپ‌باکس برای حمایت از کسب‌و‌کارها

 
 
اسنپ باکس در راستای مسئولیت اجتماعی خود قصد دارد در شرایطی که بسیاری از کسب‌و‌کارها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند با اختصاص تخفیف ویژه برای ارسال بسته، سهمی در حمایت از آن‌ها داشته باشد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی اسنپ، کسب‌و‌کارهای خانگی، کوچک یا سازمان‌ها می‌توانند از  تخفیف ویژه تا ۲۰درصد اسنپ‌باکس بدون محدودیت استفاده کنند. بنابراین همه کسب‌و‌کارهایی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، می‌توانند بدون پرداخت کمیسیون اسنپ‌باکس، بسته‌های خود را ارسال کنند. تفاهم‌نامه‌ این همکاری بین اسنپ‌باکس و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته امضا شد.
 
اسنپ به کسب‌و‌کارهای دیگر کمک می‌کند 
 
در نشست امضای تفاهم‌نامه بین اسنپ‌باکس و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته، کسری صادقی‌زاده، مدیرعامل اسنپ‌باکس به آسیب‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: «اسنپ در روزهای آغاز کرونا دچار آسیب‌های جدی شد، ولی به دلیل ذات استارتاپی این کسب‌و‌کار توانستیم خیلی سریع به بازار برگردیم و در حوزه‌هایی که کشور به آنها نیاز داشت تمرکز کنیم. اوایل کرونا حدود ۷۰ درصد از دو میلیون سفر روزانه‌ اسنپ را از دست دادیم ولی الان دوباره به شرایط قبل از کرونا بازگشته‌ایم.»
 
به گفته مدیرعامل اسنپ‌باکس، بحران کرونا درس‌های زیادی برای اسنپ داشت که کسب‌و‌کارهای کوچک هم می‌توانند از آن استفاده و بسیاری از هزینه‌های جاری خود را مدیریت کنند. صادقی‌زاده گفت: «وظیفه شرکت بزرگی مثل اسنپ این است که از کسب‌و‌کارهای کوچک حمایت کند و به همین دلیل هم به کمپین حمایتی از کسب‌و‌کارها پیوستیم.»
 
مدیرعامل اسنپ‌باکس با این مثال که همه روی یک کشتی نشسته‌ایم و اگر جایی از این کشتی سوراخ شود همه متضرر می‌شوند، گفت: «اسنپ به دنبال فضای رقابتی و پویا در کشور است و با توجه به همین سیاست از سایر کسب‌و‌کارها حمایت می‌کنیم.»
 
اهمیت شرکت‌های پیشرو
 
منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته نیز به اهمیت شرکت‌هایی مانند اسنپ اشاره کرد و گفت: «اسنپ می‌تواند در بحث هوشمندسازی، مدل‌هایی را ارائه کند که ما بتوانیم آن را در کشور تکثیر کنیم. یکی از همکاری‌های ما می‌تواند استفاده از تجربه اسنپ برای هوشمندسازی در بخش‌هایی باشد که کشور به‌شدت به آنها نیاز دارد.»
 
منطقی در ادامه افزود: «تمایل ما این است که شرکت‌هایی مثل اسنپ بزرگ شوند اما یکی از آسیب‌های بزرگ شدن این است که مخاطراتشان بیشتر می‌شود. این مخاطرات را به دو شکل می‌توان کاهش داد: یکی اینکه این شرکت‌ها عرصه را برای مجموعه‌های دیگر فراهم کنند. یعنی همین کاری که اسنپ می‌کند و بحث دیگر انتقال تجربه علمی و فناورانه و توسعه آن است که روی آن نیز کار خواهیم کرد.»
 
 
 اسنپ، پیشرو در حمل‌و‌نقل هوشمند
 
سیدجلال موسوی، معاون اجرایی ستاد با اشاره به هوشمند بودن شرکت اسنپ گفت: «حمل‌ونقل یکی از صنعت‌های مهم در معاونت علمی و فناوری است و برای ما اسنپ یکی از مثال‌های موفق هوشمندسازی حمل‌ونقل به شمار می‌رود، زیرا توانسته با ابزارهای فناوری به جایگاهی برسد که به بیش از ۳۰ میلیون کاربر خدمت‌رسانی کند. بسیار خوب است اگر این ظرفیت را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم تا بتوانند بخشی از هزینه‌های حمل‌و‌نقل خود را پوشش دهند.»
 
در ادامه نشست، شهاب خدامرادی، مسئول بخش هوشمندسازی ستاد، آمار قابل توجهی از مجموعه اسنپ ارائه داد. به گفته او مجموعه اسنپ از سال ۹۳ آغاز به کار کرده و ۱۵۰۰ کارمند تمام وقت دارد. اسنپ‌باکس نیز حدود ۳ سال است که ذیل اسنپ، فعالیت خود را شروع کرده که سه نوع خدمات شامل پیک موتوری برای جابه‌جایی مسافر، باکس برای جابه‌جایی مرسوله و وانت برای حمل بار سبک و سنگین ارائه می‌دهد.
 
دو میلیون سفر روزانه در اسنپ ثبت شده است و اسنپ‌بایک و اسنپ‌باکس بیش از ۴۱۱هزار سفر هفتگی دارند. ۱۴۴هزار ناوگان موتوری و ۲۳هزار وانت سبک و سنگین نیز در خدمت این مجموعه است.
 
طبق آمار ارائه شده از سوی خدامرادی، اسنپ در ۱۷۱ شهر کشور فعال است که نشان می‌دهد تقریبا در کل کشور فعالیت دارد. مجموعه اسنپ‌باکس نیز در ۱۲ کلان‌شهر کشور فعالیت می‌کند. مسئول بخش هوشمندسازی ستاد در انتهای صحبت‌هایش گفت: «با توجه به این آمار و ارقام و اینکه اسنپ از مصادیق حمل‌و‌نقل هوشمند در کشور است، امروز تفاهم‌نامه‌ای را در راستای حمایت و تقویت زیست‌بوم حمل‌و‌نقل هوشمند منعقد خواهیم کرد. مدت تفاهم‌نامه سه ماه است که با توجه به کرونا می‌توان آن را تمدید کرد. ما در حال حاضر بیش از ۱۴۰ استارتاپ را شناسایی کردیم که قطعا در این دوران از آنها حمایت خواهد شد.»
 
او همچنین افزود شرط استفاده از این کد تنها برای کسب‌و‌کارهایی است که به‌طور میانگین حداقل  دو سفارش اسنپ‌باکس در روز ثبت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.