اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 21, 2020
17:54 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119337

میانگین نرخ رشد کاربران اینترنت کشور 29 درصد است

ICTna.ir – براساس گزارش عملکرد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در سال‌های 92 تا 99، میانگین نرخ رشد کاربران اینترنت 29 درصد است.
 
Internet User.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده، آمده است که میانگین نرخ رشد کاربران اینترنت در کشور 29 درصد، نرخ رشد کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی 18 درصد، نرخ رشد کاربران موبایلی شبکه‌های اجتماعی 2.5 درصد، میانگین نرخ رشد کاربران موبایل 2.4 درصد و میزان رشد سالانه دسترسی به پهن باند موبایلی 75 درصد است.
 
بر این اساس، خطوط موبایل واگذار شده در کشور 187.07 میلیون و ضریب نفوذ تلفن همراه 142.07 درصد و تعداد کاربران کاربران اینترنت ایران 78.08 میلیون نفر با ضریب نفود 89 درصد است.
 
در این گزارش درخصوص توصیف وضعیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در پایان سال 98 آمده است که جامعه بیش از 80 میلیون نفری ایران، یک بازار کم نظیر برای توسعه خدمات در همه حوزه‌ها بویژه خدمات ارتباطی به شمار می‌رود. گرچه تا سال‌ها به سبب جنگ و تحریم، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در ایران، با تعلل و تاخیر مواجه شد اما روند رو به رشد آن در سال‌های اخیر، نویدبخش احیای جایگاه آن در اقتصاد کشور است.
 
براساس داده‌های مرکز آمار، رشد اقتصادی کشور در سال ۹۷ به دلیل تحریم و مشکالت اقتصادی رقم منفی 8/4 درصد را نشان می‌داد اما بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در همین سال رشدی معادل 7/1 درصد داشته است.
 
این میزان رشد در حالی رخ داده است که درسال ۹۷، رشد صنعت منفی 2/9 درصد و رشد بخش کشاورزی منفی 5/1 درصد بوده و نشانه ظرفیت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به فعالان کسب و کارهای حوزه ICT است.
 
این در حالی است که تخمین زده می‌شود تا پایان سال 2020 سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصاد جهان به حدود 30 درصد برسد و شکاف بسیار زیاد میان کشورهای درحال توسعه با کشورهای توسعه‌یافته در توجه به ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال را آشکار خواهد ساخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.