اپراتورها

تلفن همراه

December 21, 2020
19:24 دوشنبه، 1ام دیماه 1399
کد خبر: 119339

بازدید سورنا ستاری از مرکز نوآوری ایرانسل

 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز نوآوری ایرانسل بازدید کرد و با تیم‌های کسب و کار‌های نوپای مستقر در این مرکز نوآوری به گفتگو نشست.
 
_Q6A2227.jpg
در بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده کهکشان ایرانسل، موافقت نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ایرانسل و شرکت تبلیغاتی تیراژه برای حمایت از توسعه اقتصاد دیجیتال و تولید محتوای الکترونیک امضا شد.
 
هدف از امضای این موافقت نامه، بهره مندی از ظرفیت‌ها در زمینه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال، تولید محتوای الکترونیک و بهره گیری از فرصت‌های فناورانه برای پاسخ به نیاز‌های کشور در این زمینه است.
 
همچنین حمایت از «توسعه شتاب دهنده‌ها و سایر نهاد‌های واسط در این حوزه و فناوری‌های وابسته»، «حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین در این حوزه متناسب با نیاز‌های کشور» و «همکاری در ارتقای فناوری‌های این حوزه با استفاده از شبکه سازی شرکت‌های دانش بنیان»، از تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این موافقت‌نامه همکاری است.
شرکت ایرانسل نیز با استفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، شتاب‌دهنده‌های نوآوری و استارتاپ‌های فعال داخل کشور در این حوزه، متعهد به سرمایه گذاری به مبلغ ۱۰ میلیارد پیامک از مجموع بالک تبلیغاتی و تعاملی پیامکی تخصیص یافته از سوی ایرانسل در طرح‌های توسعه اقتصاد دیجیتال و تولید محتوای الکترونیک خواهد بود.
 
این شرکت تعهد می‌کند به مقدار مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از پیامک تخصیص یافته از مجموع بالک تبلیغاتی را برای تبلیغات، تولید محتوا، ساخت فیلم، پرسپکتیو، نصب چاپ و اجرای ایرانسل و مجموعه‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌های وابسته و یا مورد حمایت ایرانسل اختصاص دهد. حمایت از برگزاری رویداد‌ها و کارگاه‌های آموزشی، شبکه سازی، ترویجی، جذب سرمایه از دیگر محور‌های موافقت‌نامه یادشده است.
 
مرکزی برای ترویج زندگی دیجیتال
مرکز نوآوری ایرانسل با هدف فرصت آفرینی در زمینۀ فناوری‌های برتر، توسعه سبک زندگی دیجیتال با رویکرد نوآوری باز تأسیس شده است. مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب و کار‌های نوپای ایرانسل به همت تیم تحقیق و توسعه ایرانسل در محیطی به وسعت ۷۰۰ متر مربع و در دو طبقه و در ایستگاه نوآوری شریف فعالیت خود را آغاز کرده است. طراحی این مرکز به گونه‌ای است که در طبقه همکف، فضا‌های آموزشی با رویکرد‌های نوین آموزشی و در طبقه اول فضا‌های مدرن مطابق با استاندارد محیط‌های کاری خلاقانه در نظر گرفته شده است.
شتاب‌دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل، با دریافت مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت خود را از مهر امسال آغاز کرده است و ۱۲ تیم استارتاپی را در هر دوره شتاب‌دهی میزبانی می‌کند.
هدف از توسعه کسب و کار‌ها در حوزۀ کوتاه مدت، بهبود و بهینه سازی خدمات برای حل چالش‌های فعلی ایرانسل و در بازه بلند مدت، گسترش تحول دیجیتال و ایجاد ارزش‌های جدید با استفاده از فناوری‌های نوظهور در بازۀ زمانی ۵ تا ۱۰ سال است. در این مرکز برگزاری ۶ دوره شتاب‌دهی در سه سال آینده برنامه ریزی شده است.
 
برگزاری نوآوردگاه‌هایی برای شناسایی استارتاپ‌های توانمند 
سال گذشته اولین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل از ۱۶ تا ۱۸ آبان با حضور ۱۰ تیم برگزار شد که از میان ۵۵ ایده دریافتی، ۳ تیم در زمینه سلامت دیجیتال، یک تیم در زمینه سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینه VoD انتخاب شدند.
همچنین در دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل که از ۲۰ تا ۲۲ آذر ۳۰ تیم ایده‌هایشان را ارسال کردند و ۱۲ تیم حضور داشتند، یک تیم در زمینه سلامت دیجیتال، ۲ تیم در زمینه سبک زندگی دیجیتال و یک تیم در زمینه vod وارد فرآیند حمایت و شتاب‌دهی شدند.
 
بازدید از شتابدهنده آویا
همچنین در ادامه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از آویا، شتابدهنده نوآوری فعال در حوزه هوافضا بازدید کرد. رسا، اولین استارتاپ شکل گرفته در این شتابدهنده در زمینه پهپاد‌های پیشرفته با مداومت پرواز بالا فعالیت می‌کند. مرحله طراحی مفهمومی این پهپاد به پاسان رسبده است و تا دو ماه آینده به مرحله تولید نمونه اولیه وارد می‌شود.
این شتابدهنده از استارتاپ‌ها و هسته‌های فناور فعال در حوزه هوافضا حمایت می‌کند و در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، ظرفیت استقرار ۳۵ فعال استارتاپی را داراست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.