اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2020
14:44 سه شنبه، 2ام دیماه 1399
کد خبر: 119375

آغاز عرضه خدمات رایانش ابری گوگل در عربستان

 
 
شرکت توسعه آرامکوی سعودی که زیرمجموعه آرامکوست، با "گوگل کلود" قراردادی برای عرضه خدمات رایانش ابری به مشتریانش در عربستان سعودی امضا کرد.
 
عربستان سعودی تحت برنامه اصلاحات اقتصادی افق ۲۰۳۰ سرمایه گذاری خارجی به خصوص در بخش فناوری را تشویق کرده و از بازیگران بزرگ سیلیکون ولی دعوت کرده است.
 
آرامکو اعلام کرد در راستای توافق اتحاد استراتژیک که بین این شرکت و گوگل کلود در ماه جاری امضا شد، عربستان سعودی به شبکه جهانی مناطق پلتفرم گوگل کلود افزوده شد.
 
گلود کلود منطقه ابری جدیدی را در عربستان سعودی ایجاد و اداره می کند و شرکت جدیدی پس از تاییدیه های رگولاتوری تشکیل می شود تا راهکارهای ابری را فراهم کرده و برای مشتریان در این کشور خدمات رسانی کند.
 
این همکاری پاسخگویی به توسعه پرسرعت تقاضا برای خدمات ابری در عربستان سعودی را هدف گرفته است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
 
بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر اپراتورهای مخابراتی سعودی در میان فراهم کنندگان خدمات ابری در عربستان سعودی هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.