تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 23, 2020
15:04 چهارشنبه، 3ام دیماه 1399
کد خبر: 119424

جزئیات بودجه وزارت ارتباطات با نمایندگان مجلس بررسی شد

 
 
رئیس کمیته ارتباطات مجلس با اشاره به برگزاری جلسه با معاونان وزیر ارتباطات برای بررسی بودجه پیشنهادی دولت در حوزه ICT گفت: اعتبارات درنظر گرفته شده این بخش مورد رضایت وزارت ارتباطات است.
 
مصطفی طاهری با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور معاونان وزیر ارتباطات در کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی اولیه اعتبارات تخصیص یافته به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰، گفت: اعتبارات درنظر گرفته شده مورد قبول وزارت ارتباطات است و مسئولان این وزارتخانه، چالش خاصی را در مورد بودجه ۱۴۰۰ مطرح نکردند.
 
وی با بیان اینکه این جلسه با هدف بررسی ردیف های بودجه و پروژه های عمرانی و هزینه ای مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: در این جلسه معاونان وزیر ارتباطات، گزارشی از برنامه های مدنظر برای سال ۱۴۰۰ ارائه کرده و عنوان کردند که اعتبارات درنظرگرفته شده را در چه مواردی هزینه خواهند کرد.
 
رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معاونان وزیر ارتباطات درخواستی برای کم و یا زیادشدن موارد درنظر گرفته شده برای تخصیص اعتبار بودجه ۱۴۰۰ نداشتند، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد از این بابت، وزارت ارتباطات با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ بوده و مشکل و چالش خاصی در بودجه این بخش دیده نمی شود.
 
وی در مورد اینکه گفته شده که برای توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، شاهد افزایش تعرفه خدمات در سال آینده خواهیم بود، گفت: بعید به نظر می آید که در این باره، پیشنهادی در بودجه آمده باشد و تا جایی که بنده این قسمت از اعتبارات بودجه را مشاهده کردم، چیزی در خصوص افزایش تعرفه ندیدم.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه هنوز بررسی بودجه مربوط به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به اتمام نرسیده است، گفت: همانطور که در کل بودجه پیشنهادی دولت، افزایش بودجه مشاهده می شود، در ردیف های مختلف بودجه وزارت ارتباطات نیز نسبت به سال ۹۹ شاهد افزایش اعتبار هستیم اما این افزایش اعتبار، تفکیک شده نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.