اپلیکیشن

تلفن همراه

December 23, 2020
15:10 چهارشنبه، 3ام دیماه 1399
کد خبر: 119427

تلگرام پولی می‌شود

دوروف: سرویسهای جدید پریمیوم به تلگرام اضافه خواهد شد
 
 
در حالی که تعداد کاربران تلگرام به ۵۰۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود پاول دوروف بنیانگذار این پیام رسان محبوب از پولی شدن بخشی از این اپلیکیشن خبر داده است.
 
دوروف در مطلبی درکانال خود در این شبکه اجتماعی نوشت: بسیاری از شما می‌پرسید چه کسی هزینه پشتیبانی از این رشد تلگرام را می‌دهد. کاربران بیشتر به معنی افزایش هزینه برای ترافیک و سرورهای بیشتر است. پروژه‌ای شبیه به تلگرام نیازبه هزینه کرد چند صدمیلیون دلار سالانه دارد تا بتواند سرپا باقی بماند.
 
دوروف اضافه کرد: در طول تاریخ عمر تلگرام بخش عمده هزینه‌های این شرکت را من از حساب خودم پرداخت کرده‌ام اما مسیر فعلی تلگرام حرکت به سمت رسیدن به چند میلیارد کاربر است و نیاز به سرمایه قابل توجه دارد.
 
به گفته بنیانگذار تلگرام وقتی یک پروژه تکنولوژی به این سطح از رشد می‌رسد دو راه پیش رو دارد یکی اینکه به سمت درآمدزایی پیش برود تا بتواند هزینه‌های خود را پوشش دهد و یا فروختن شرکت.
 
دوروف تاکید می‌کند: ما قصد نداریم این شرکت را مانند بنیانگذاران واتس‌اپ بفروشیم. جهان به این که تلگرام مستقل بماند نیاز دارد به جایی که به کاربران احترام گذاشته شود و کیفیت بالای سرویس حفظ شود. تلگرام باید مثالی از کمال‌جویی و انطباق باشد و مثال‌های مشابه تلگرام نشان داده‌اند که این اتفاق در صورت خریده شدن سرویس توسط یک شرکت (دیگر) محقق نمی‌شود.
 
بنیانگذار تلگرام می‌نویسد: تلگرام برای مدت هشت سال فعالیت کرده و راه طولانی را طی کرده است و مسیر ارتباط مردم را از نقطه نظرات مختلف تغییر داده است از جمله از نظر رمزنگاری، سادگی استفاده، کاربردی، سرعت، دیزاین.  این تازه آغاز راه است و قابلیتهای دیگری نیز در آینده اضافه خواهد شد.
 
برای رسیدن به این اهداف دوروف تاکید میکند که بخش عمده قابلیت های تلگرام همچنان رایگان باقی می‌ماند. قابلیت‌های جدیدی برای کاربران تجاری و یا کاربرانی که فعالیت زیادی دارند به این سرویس اضافه می‌شود. برخی از این سرویسها نیاز به منابعی دارند که هزینه آن از کاربران پریمیوم دریافت خواهد شد. اما کاربران عادی همچنان و برای همیشه از قابلیتهای تلگرام به شکل رایگان برخوردار خواهند بود.
 
دوروف نوشت: تمامی بخش های تلگرام مرتبط با چت بدون تبلیغ باقی خواهد بود چراکه ما تصور میکنیم نمایش چت در ارتباط دو نفر باهم یا در یک گروه ایده خوبی نیست. ارتباطات بین افراد باید از تبلیغات به هر شکلی عاری باشد.
 
تلگرام در مقابل قصد دارد در کانال‌ها از پلتفرم تبلیغات اختصاصی خودش رونمایی کند که به گفت دوروف کاربرپسند و با حفظ حریم شخصی کاربران خواهد بود. فروش استیکر نیز نوع دیگری از مسیر درآمدی تلگرام خواهد بود.
 
دوروف توضیحی درباره زمان این تغییر در تلگرام نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.