رگولاتوری

December 23, 2020
16:37 چهارشنبه، 3ام دیماه 1399
کد خبر: 119432

افزایش پایداری ارتباطات در منطقه غرب رگولاتوری

 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب از افزایش پایداری ارتباط در استانهای همدان، کردستان و کرمانشاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سیامک نوری گفت: با توجه به کوهستانی بودن استانهای تحت پوشش اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب، برقراری و توسعه ارتباط، حفظ و تضمین کیفیت ارتباط توسط اپراتورهای سیار و ثابت در این منطقه دشوار است.
وی درباره مشکلات موجود در برقراری ارتباط استانهای کوهستانی، عنوان کرد: در بسیاری از مناطق این استانها به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی منطقه و وجود برف و سرمای شدید، زمان مناسب برای انجام عملیات عمرانی شامل حفاری و نصب تجهیزات محدود است. با این حال، با تلاش اپراتورها و نظارت و پیگیریهای انجام شده توسط این اداره‌کل، ۹۷ درصد از پنج هزار و ۳۵۱ روستای منطقه غرب رگولاتوری دارای ارتباط و سرویسهای ثابت و سیار است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب افزود: علاوه بر این، در مسیرهای جاده‌ای در بسیاری از نقاط کوهستانی بدلیل پیچ و خم‌های فراوان، ایجاد پوشش مناسب به دشواری امکان‌پذیر است و یک دکل می تواند تنها تا چند صد متر برای اپراتورهای سیار پوشش ایجاد کند که این موضوع نه تنها ایجاد ارتباط در این مناطق را مشکل می کند، بلکه باعث افزایش هزینه برقراری ارتباط برای اپراتورها نیز می شود. در این بخش نیز با تلاشهای انجام شده از شش هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده‌های اصلی و فرعی منطقه بیش از ۸۹ درصد دارای پوشش مناسب تلفن همراه هستند.
نوری بیان کرد: در راستای اجرای اصول پدافند غیر عامل، علاوه بر نظارت بر تاب‌آوری سیستمهای ثابت و همراه، با تاکید بر موضوع پایداری و حفظ ارتباطات، مسیرهای اصلی ارتباطی مراکز شهرستانها در استانهای تحت پوشش حداقل از دو مسیر جداگانه ایجاد شده و با بروز رسانی کامل تجهیزات بزودی قطعی‌های ناشی از عملیات عمرانی و حوادث طبیعی (سیل، رانش زمین، زمین لرزه و …) کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به میانگین زمانی پنج روز برای پاسخگویی به شکایات سامانه ۱۹۵ گفت: در هشت ماهه اول سال ۹۹، هفت هزار و ۸۰۰ شکایت مربوط به منطقه غرب رگولاتوری در این سامانه بررسی و رسیدگی شده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب، با اشاره به افزایش اقدامات نظارتی در جهت بالابردن کیفیت و دسترسی ارتباطات صوت و دیتای روستاها اظهار کرد: در این راستا ۵۶۶ روستا در استانهای همدان، کردستان و کرمانشاه بازدید شده و اندازه گیری های دوره ای شامل تست شارژینگ مراکز، تست کیفیت ارتباط روستایی و آزمایش پوشش سیار اپراتورها انجام شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.