اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 24, 2020
13:08 پنجشنبه، 4ام دیماه 1399
کد خبر: 119456

زوم با توسعه سرویس ایمیل و اپ تقویم گوگل و مایکروسافت را به چالش می‌کشد

 
 
پلتفرم ویدیو کنفرانس زوم به لطف افزایش چشمگیر دورکاری و برگزاری جلسات تصویری سال موفقی را پشت سرگذاشت که نتیجه آن افزایش ۵۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت بود. این موفقیت باعث شده زوم به دنبال بلندپروازهای بیشتری باشد و حالا در پی ارائه خدمات جدید در زمینه ایمیل و تقویم است که دامنه رقابت آنها با گوگل را ارتقا می‌دهد.
 
آنطور که The Information می‌گوید زوم همین حالا سرگرم توسعه ایمیل است و احتمالا آزمایش نهایی آن از اوایل ۲۰۲۱ کلید می‌خورد. میزان پیشرفت پروژه تقویم اما چندان مشخص نیست و شاید توسعه آن هنوز وارد فاز عملی نشده باشد. با این حال انتخاب هر دو مسیر برای زوم منطقی به نظر می‌رسد چرا که پس از پایان کرونا بسیاری از شرکت‌ها کارکنان خود را به ادارات برمی‌گردانند و دیگر نیاز چندانی به برگزاری جلسات ویدیویی ندارند.  زوم به درخواست رسانه‌ها برای ارائه توضیحات بیشتر در اینباره پاسخی نداده است.
 
اغلب رقبای اصلی زوم پلتفرم‌های ویدیویی هستند که در قالب یک باندل و در کنار دیگر اپ‌های سازمانی ارائه شده‌‌اند، برای مثال می‌توان به مایکروسافت ۳۶۵ و گوگل ورک‌پلیس (G Suite سابق) اشاره کرد که در کنار ویدیوکنفرانس امکاناتی مثل تقویم و ایمیل را هم ارائه می‌کنند. در نتیجه زوم هم با در پیش گرفتن این روش از تک‌بعدی بودن خود کاسته و شانس موفقیت پس از کرونا را افزایش می‌دهد.
 
در بخش دیگری از گزارش مذکور به علاقه این شرکت برای ارائه محصولات دیگری نظیر قابلیت‌های چت هیجان انگیز و همچنین یکپارچگی بیشتر با اپ‌های دیگری مثل دراپ‌باکس و Asana اشاره شده است. با تمام این تفاسیر ممکن است زوم تا فروکش بحران کرونا صبر کرده و پس از برآورد اوضاع نسبت به ارائه این قابلیت‌ها اقدام کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.