اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 25, 2020
14:07 جمعه، 5ام دیماه 1399
کد خبر: 119467

با مایکروسافت ادیتور مبتنی بر هوش مصنوعی به نویسنده قهاری تبدیل شوید

 
«مایکروسافت ادیتور» ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که در مایکروسافت ورد ویندوز 10 شما را به نویسنده بهتری تبدیل می‌کند.
 
ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «مایکروسافت ادیتور» (Microsoft Editor) به کاربران برنامه‌های ورد و Outlook در ویندوز 10  کمک می‌کند تا بتوانند بدون اشتباهات تایپی و با رعایت قواعد دستور زبان، متن‌های خود را بنویسند. در ضمن اگر متنی کپی‌برداری شده باشد ابزار هوشمند متوجه می‌شود.
 
در حال حاضر نسخه فعلی ورد در ویندوز 10 نیز خطاهای قواعد زبان و اشتباهات تایپی را بررسی و های‌لایت می‌کند؛ اما ابزار جدید با کمک هوش مصنوعی می‌تواند به صورت پیشرفته‌تر و با شفافیت بیشتری خطاها را مشخص کرده و پیشنهادهای اصلاحی بدهد. ابزار جدید به کاربران کمک می‌کند نگارش صحیح‌تر و بدون مشکلات ادبی داشته باشند.
 
ابزار قدرتمند مایکروسافت ادیتور پیشتر به صورت نسخه تحت وب ورد در دسترس کاربران قرار داشت؛ اما اینک کاربران می‌توانند از نسخه دسکتاپ آن با ویندوز 10 بهره ببرند. البته این ابزار ابتدا در اختیار کاربرانی قرار میگیرد که جز برنامه Insider ویندوز برای آزمایش نسخه‌های جدید ویندوز قبل از انتشار عمومی هستند.
 
ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر تشخیص خودکار اشتباهات تایپی و دستور زبان، این امکان را به کاربران می‌دهد که کلمه‌ای خاص را در متن خود انتخاب کرده و با فشردن دکمه‌های Shift + F10 یا Alt + Down، مترادف یا هم ‌معنی آن کلمه را دریافت کنند.
 
یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این ابزار آن است که در صورت کپی بودن متن، می‌تواند آن را تشخیص بدهد. اگر متن نوشته شده، شباهتی به آثار منتشر شده داشته باشد، مایکروسافت ادیتور آن را تشخیص خواهد داد.
 
کاربران یرای آزمایش قابلیت جدید ویرایشگر مایکروسافت می‌توانند در برنامه Insider ثبت نام کرده و نسخه ویندوز 2010 (بیلد 13328.20000) را اجرا کنند. این ویژگی احتمالا به زودی در دسترس همه کاربران قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.