رسانه‌های اجتماعی

December 27, 2020
11:02 یکشنبه، 7ام دیماه 1399
کد خبر: 119508

تعطیلی واحدهای ایرلندی فیس بوک به خاطر مسائل مالیاتی

 
 
فیس بوک چندین شرکت هولدینگ ایرلندی که به این شرکت آمریکایی امکان انتقال میلیاردها دلار سود به ایرلند و دور زدن قوانین مالیاتی آمریکا را فراهم کرده بودند را تعطیل می کند.
 
 روزنامه تایمز لندن با اشاره به اسناد فیس بوک در گزارشی نوشت: این شرکتهای ایرلندی برای نگهداری مالکیت معنوی فیس بوک به منظور فروش بین المللی مورد استفاده قرار گرفته بودند و شرکتهای فیس بوک در سراسر جهان برای استفاده از IP به این واحدها پول پرداخت می کردند و عمده فروش فیس بوک در خارج از آمریکا به این واحدها هدایت می شد. طبق آخرین آمار موجود، شرکت هولدینگ ایرلندی اصلی فیس بوک ۱۰۱ میلیون دلار مالیات برای بیش از ۱۵ میلیارد دلار سود در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرد.
 
اقدام فیس بوک برای تعطیلی واحدهای ایرلندی پس از این روی داد که سرویس درآمد داخلی آمریکا فیس بوک را به دادگاه کشاند و اعلام کرد این شرکت برای اجتناب از پرداخت مالیات در آمریکا، درآمدهایش را به ایرلند هدایت کرده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در بیانیه ای به تایمز اعلام کرد مجوزهای مالکیت معنوی مربوط به فعالیتهای بین المللی ما به آمریکا برگردانده شده اند. این تغییر که از ژوییه امسال اجرایی می شود، منطبق با ساختار این شرکت است که انتظار می رود بیشترین فعالیتها و کاربران را داشته باشد. بر این باوریم که این اقدام مطابق با تغییرات آتی قوانین مالیاتی خواهد بود که سیاستگذاران در سراسر جهان خواهان آنها هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.