تلفن همراه

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نظر و امتیاز مشکوک در بازار حذف شد

منبع: کافه بازار
 
 
بازار با شناسایی نظرها و امتیازهای مشکوک در شمار محدودی از برنامه‌ها، نزدیک به دومیلیون نظر مشکوک را حذف کرده است.
 
این فرایند با کمک تحلیل داده‌ها، گزارش‌های توسعه‌دهندگان و کاربران، و صحت‌سنجی توسط تیم‌های بررسی بازار صورت گرفته است.
 
مهرداد سلیمی،‌ سرپرست تضمین کیفیت تیم عملیات بازار می‌گوید هدف ما از شناسایی و حذف نظرات و امتیازهای مشکوک، بهبود تجربه خرید و دانلود کاربران از بازار، افزایش اعتماد کاربران به سیستم امتیازدهی بازار و بهبود تجربه ارائه و فروش برنامه‌های توسعه‌دهندگان در بازار است.
 
او می‌گوید برنامه‌های بی‌کیفیتی که با ثبت نظرات مشکوک سعی در جلب توجه کاربر داشتند حذف شده‌اند و احتمال نمایش برنامه‌های با کیفیت در این لیست‌ها بیشتر شده است.
 
بر اساس گزارش تیم عملیات بازار، بین بیش از ۱۶۰ هزار برنامه و بازی بیشترین حذف‌ها به حدود ۱۵۰۰ برنامه و بازی مربوط بوده که بیش از ۵۰ درصد نظر مشکوک داشته‌اند. با حذف امتیاز و نظرهای مشکوک، به طور میانگین بیش از نیم امتیاز از این برنامه‌ها کم شده است.
 
حذف نظرات مشکوک در ۴ مرحله انجام شد و بازار به توسعه‌دهندگانی که بیشتر از ۱۰۰ نظر از برنامه‌شان حذف شد، ایمیل اطلاع‌رسانی ارسال کرد.
 
مهرداد سلیمی می‌گوید در تعامل با این توسعه‌دهندگان بر این نکته تاکید می‌کردیم که نظرات مشکوک لزوما از سوی خود آنها سفارش داده نمی‌شده، بلکه در مواردی، گروه‌هایی که نظرات تقلبی ثبت می‌کردند، برای پنهان‌کردن رفتار خود و پایین آوردن امتیاز برنامه‌های رقیب، روی سایر برنامه‌ها هم نظر ثبت می‌کردند.
 
به گفته‌ی سرپرست تضمین کیفیت تیم عملیات بازار، شناسایی و حذف نظرات و امتیازهای جعلی و مشکوک همواره و با جدیت، در بازار دنبال خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی که دارای نظر مشکوک باشند، امکان پروموشن نخواهند داشت.
 
اگر توسعه‌دهنده‌اید، چه کمکی می‌توانید بکنید:
 
به عنوان توسعه‌دهنده، برای کمک به بازار در این زمینه می‌توانید اقدام‌های زیر را انجام دهید:
۱. از خرید نظرات تقلبی و ارائه هرگونه مشوق در برنامه برای دریافت نظر خودداری کنید.
۲. سند قوانین انتشار برنامه در خصوص نظر و امتیاز جعلی را گهگاه مرور کنید تا مطمئن شوید ناخواسته این قوانین را نقض نکرده باشید.
 
امروزه کاربران در بسیاری موارد، پیش از خرید و استفاده از یک محصول، ابتدا نظرات سایر کاربران در مورد آن محصول را مطالعه می‌کنند تا با اطمینان بیشتری در مورد خرید یا عدم خرید آن محصول تصمیم بگیرند. همین موضوع باعث شده پلت‌فرم‌های فروش آنلاین که امکان ثبت نظرات کاربران را فراهم می‌کنند، همواره تحت حمله نظرات تقلبی قرار بگیرند.
 

​​