سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 28, 2020
11:22 دوشنبه، 8ام دیماه 1399
کد خبر: 119558

جدیدترین لپ‌تاپ‌های هواوی میت‌بوک D15 و D14 به پردازنده نسل یازدهم اینتل مجهزند

 
 
هواوی طی مراسمی نسخه به‌روز شده‌ لپ‌تاپ‌های Matebook D15 و Matebook D14 را معرفی کرد. این دو لپ تاپ مجهز به ویندوز ۱۰ و پردازنده نسل یازدهم اینتل هستند.
 
به گزارش روابط‌عمومی هواوی، مدل‌های سال ۲۰۲۰ قدرت خود را از پردازنده AMD Ryzen 4000 یا پردازنده‌های نسل ده اینتل می‌گرفتند. اما مدل‌های سال ۲۰۲۱ به پردازنده‌های قدرتمند نسل ۱۱ اینتل و کارت گرافیک Nvidia MX450 مجهز هستند.
 
هواوی MateBook D15 2021
لپ تاپ هواوی MateBook D15 2021 در سه مدل عرضه می‌شوند. مدل اول از پردازنده اینتل Core i5-1135G7، حافظه SSD سریع ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک یکپارچه Iris Xe graphics استفاده می‌کند. این مدل ۵۰۰۰ یوآن معادل ۷۶۴ دلار قیمت‌گذاری شده است.
 
مدل دوم نیز از همان پردازنده اینتل Core i5-1135G7 در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD سریع، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک اختصاصی GeForce MX450 از شرکت «انویدیا» (Nvidia) بهره می‌برد. قیمت این مدل ۵۵۰۰ یوآن معادل ۸۴۰ دلار است.
 
مدل سوم این لپ‌تاپ قوی‌ترین آنها است و از پردازنده قدرتمندتر اینتل Core i7-1165G7 در کنار ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD سریع، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیکی اختصاصی GeForce MX450 استفاده می‌کند. قیمت این مدل نیز بالاتر بوده و در حدود ۶۴۰۰ یوآن معادل با ۹۷۸ دلار است.
 
این لپ‌تاپ‌ها مجهز به نمایشگر فول اچ دی ۱۵.۶ اینچ IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و پشتیبانی کامل از sRGB در کنار فناوری محافظت از چشم هستند. از سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها می‌توان به مجهز بودن به نسخه ششم وای فای، پورت USB 2.0، USB 3.0، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، پورت USB Type-C و نسخه ۵.۱ بلوتوث عنوان کرد. این لپ‌تاپ در ابعاد ۱۶.۹ × ۲۲۹.۹ × ۳۵۷.۸ میلی‌متر و با وزن ۱/۵۶ کیلوگرم طراحی و تولید شده است.
 
هواوی MateBook D14 2021
لپ‌تاپ هواوی MateBook D14 مدل ۲۰۲۱ هم در دو مدل متفاوت طراحی و تولید شده است. مدل اول مجهز به پردازنده Intel Core i5-1135G7، حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت (SSD)، ۱۶ گیگابایت رم و گرافیک یکپارچه Iris Xe بوده و قیمت آن ۷۶۴ دلار تعیین شده است. مدل دوم نیز با اسم MateBook D 14 2021 دارای پردازنده قوی‌تر Intel Core i7-1165G7 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره‌سازی، ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia GeForce MX450 است؛ قیمت مدل دوم هواوی نیز معادل ۹۷۸ دلار تعیین شده است.
 
لپ‌تاپ جدید هواوی MateBook D14  مدل ۲۰۲۱ مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی ۱۴ اینچ IPS LCD با لولای ۱۸۰ درجه بوده که موجب افزایش انعطاف‌پذیری دستگاه می‌شود. این نمایشگر به صورت کامل از sRGB و قابلیت عملکرد چند صفحه (multi-screen) پشتیبانی می‌کند.
 
در میان قابلیت‌های اتصال هواوی MateBook D 14 2021 می‌توان به نسخه ششم وای فای، پورت USB 2.0، USB 3.0، HDMI، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری، USB Type-C و نسخه ۵.۱ بلوتوث اشاره کرد. همچنین این لپ تاپ از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات و حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند. ابعاد لپ تاپ جدید هواوی معادل ۱۵.۹ × ۲۱۴.۸ × ۳۲۲.۵ میلی‌متر بوده و وزن آن هم ۱/۳۸ کیلوگرم است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.