بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 29, 2020
11:20 سه شنبه، 9ام دیماه 1399
کد خبر: 119593

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایجاد باجه‌های پست بانک با هدف خدمت در مناطق روستایی سیستان وبلوچستان

jahrom,.jpg
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد باجه‌های پست بانک در روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت سیستان و بلوچستان و تحقق این مهم تاکید کرد.
 
محمدجواد آذری‌جهرمی روز دوشنبه در بازدید از مدیریت شعب پست‌بانک سیستان و بلوچستان با اعلام رضایت مجموعه استانداری و فناوری اطلاعات از عملکرد پست‌بانک استان اظهارداشت: فلسفه ایجادی این بانک حضور در مناطق روستایی و خدمت در مناطق محروم است.
 
محمد ابراهیم محمدی مدیر شعب پست بانک سیستان و بلوچستان نیز درابتدای این نشست، گزارشی از عملکرد پست بانک استان در حوزه‌های باجه‌های بانکی روستایی، خدمات الکترونیک، تسهیلات اشتغالزایی روستایی و صندوق توسعه ملی در مناطق روستایی و همچنین تسهیلات استصناع در شهرهای زاهدان و زابل ارائه کرد.
 
بازدید از پارک علم و فناوری و حمایت از گروه‌های خلاق در سیستان و بلوچستان
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به زاهدان بعداز ظهر دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت صنایع گروه‌های خلاق و نوآور در این پارک، توسعه دسترسی به اینترنت در این استان را کمک به بازار صنایع خلاق و نوآور دانست.
 
آذری جهرمی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف این پارک ازجمله مجموعه کارگاه‌های فن‌آورانه و استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های اینترنت اشیا، انیمیشن، پلتفرم‌های عرضه صنایع‌دستی و تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی و گفت وگو با جوانان فعال در این حوزه‌ها گوشه ای از اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای حمایت از خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.
 
وی گفت: ثمره این حمایت‌ها در پارک علم و فناوری قابل مشاهده است و فعالیتها بیشتر ازآنچه که بسیاری درباره سیستان و بلوچستان  تصور می‌کنند انجام شده و خلاقیت‌های بی‌نظیری شکل‌گرفته و محصولات فاخری در حال ارائه به بازار است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه اینترنت اشیا و انیمیشن کارهای خوبی تولیدشده که هم می‌تواند نیاز محلی و هم نیاز بین‌المللی را تأمین کند.
 
آذری جهرمی، کارهای بسیار خوب در حوزه امنیت فناوری اطلاعات را یکی دیگر از فعالیت های جوانان این استان در پارک علم و فناوری عنوان کرد.
 
وی با اشاره به حمایت‌های دولت و وزارت ارتباطات از فعالیت‌های خلاق و نوآور، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد صندوق نوآفرین نیز در این پارک مستقر شود تا منابع مالی گروه‌های خلاق و نوآور از طریق این صندوق تأمین شود و به رشد صنایع خلاق و اقتصاد دیجیتال در استان سیستان و بلوچستان کمک شود. 
 
آذری جهرمی به حضور چند روزه خود برای تکمیل پوشش اینترنت در این استان اشاره کرد و گفت: با این اقدام فرصت خوبی برای رشد شرکت‌های خلاق و نوآور ایجاد می‌شود چراکه بخش بزرگی از محصولاتی که در این استان تولید می‌شود و همچنین هنرهای دستی روستاییان می‌تواند به سایر استان‌ها و کشورها صادر شود.
 
وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از محصول نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: بزرگترین کاری که می‌توان برای این شرکت‌ها انجام داد، رشد دسترسی مردم به اینترنت و فضای دیجیتال است.
 
بازدید از ادارات و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات در زاهدان
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دومین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از ادارات کل پست، زیرساخت و موزه پست بازدید کرد.
 
آذری جهرمی بعد از جلسات فنی و کارشناسی بررسی چگونگی توسعه دسترسی روستاهای این استان به ارتباطات پایدار، از ادارات کل و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات در شهر زاهدان بازدید و با مدیران و کارکنان این ادارات گفت‌وگو کرد.
 
وی در این بازدیدها در جریان روند اقدامات انجام‌شده در این مراکز قرار گرفت.
 
بازدید آذری جهرمی از روند فعالیت‌های پستی در سیستان و بلوچستان
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اداره کل پست استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.
 
آذری جهرمی در این بازدید در جریان روند اجرای فعالیت‌های اداره کل پست استان قرار گرفت.
 
به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می کند.
 
هدف‌گذاری اتصال ۱۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار 
 
آذری جهرمی در نخستین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست بررسی وضعیت ارتباطی این استان که با حضور احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و برخی مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان در حدود ۷۷۰۰ روستا دارد، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطی کشور دسترسی پیدا کرده اند که کار بزرگی انجام شده اما نیاز به انجام کار بزرگتری است.
 
 وی با اشاره به اینکه نباید کارهای انجام شده نادیده گرفته شود، افزود: به دلیل گستردگی و وسعت این استان و حضور بیشتر مردم در مناطق روستایی توجه به این مناطق باید بیشتر باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این شرایط دشوار سفر به سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی به مردم انجام شده است گفت: شرایط مطالبه گری که کرونا ایجاد کرده فرصتی برای ما مسوولان است که مسائل مردم را با سرعت بیشتری بررسی و برطرف کنیم.
 
وی افزود: توسعه ارتباطات فقط ایجاد دسترسی نمی کند بلکه وضعیت آموزش، بهداشت و تجارت را نیز بهبود می بخشد.
 
وزیر ارتباطات به حضور و بررسی تیم های کارشناسی از دو ماه گذشته در این استان به سه شاخص برای هدف گذاری در این سفر اشاره کرد و گفت: دسترسی  ۱۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پوشش جاده ای و پایداری شبکه و کاهش اختلالات در این سفر هدف گذاری شده است.
 
وی تاکید کرد: با بسیج امکانات و با هماهنگی و همدلی تمام دستگاه های دست اندرکار می توانیم در مدت کوتاهی تاثیر مثبتی در وضعیت ارتباطی استان ایجاد کنیم که به مطلوب مورد رضایت مردم برسد.
 
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وسعت و در عین حال عقب ماندگی تاریخی این استان اشاره کرد و گفت: شاخص ارتباطی این استان از میانگین کشوری پایین تر است و امیدواریم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات انجام شده شرایط بهتری ایجاد شود.
 
احمدعلی موهبتی افزود: به دلیل مشکلات زیرساخت ارتباطی زیرساخت های آموزش، اقتصاد و امنیت نیز در این استان دچار مشکل است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پوشش دسترسی در روستاها و توسعه زیرساخت های ارتباطی، این استان در مسیر توسعه قرار می گیرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با حضور در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.