بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 29, 2020
16:57 سه شنبه، 9ام دیماه 1399
کد خبر: 119623

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی با ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه آغاز شد

 
پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی که در حوزه تجارت الکترونیکی وکسب‌کارهای فضای مجازی فعالیت می‌کند در فرابورس آغاز شد. پذیره‌نویسی این صندوق که سرمایه آن ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام شده و به عنوان بزرگترین‌ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه از آن یاد می‌شود تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد. تمرکز این صندوق برای سرمایه‌گذاری روی کسب‌و‌کارها و استارت‌آپ‌هایی است که از رشد قابل توجهی برخوردار هستند.
 
براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ «سرو رشد پایدار یکم» نام این صندوق است که با نماد «ویسرو» پذیره‌نویسی آن از هفتم دی ماه آغاز شده است. دوره فعالیت «سرو رشد پایدار یکم» مطابق با امیدنامه آن ۵ سال است که امکان گسترش عمر آن به ۶ سال و یک سال هم به تسویه وجود دارد و از طریق کارگزاری‌های عضو شبکه فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی آن فراهم است. هر واحد سرمایه گذاری یک میلیون ریال بوده و حداقل تعداد واحد قابل خریداری ۵ هزار واحد است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۲۰ درصد آن را در زمان تاسیس تعهد کرده‌اند و مابقی از طریق پذیره‌نویسی عمومی تامین خواهد شد.
 
همچنین تمرکز این صندوق برای سرمایه‌گذاری عمدتا روی استارت‌آپ‌ها در بدو تاسیس آنها نیست؛ بلکه کسب‌و‌کارها و استارت‌آپ‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند که از رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌اند و بخشی از بازار را در اختیار گرفته‌اند و در حال حاضر نیازمند تزریق منابع مالی و تیم مدیریتی مجرب هستند تا بتوانند مسیر رشد را طی کنند.
 
این صندوق‌ها سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه گذاری‌ها سرمایه گذاری‌هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند. با پذیره نویسی این صندوق، تعداد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه به ۱۱ صندوق افزایش یافته که با توجه به پذیره نویسی ۲ صندوق سرمایه گذاری خصوصی، مجموع سرمایه این صندوق ها به ۶هزار و ۸۵۰ ملیارد ریال افزایش می‌یابد.از مجموع مذکور از حدود یک سال گذشته ۴ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و ۲ سرمایه‌گذاری خصوصی با مجموع سرمایه ۵ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال پذیره‌نویسی شده‌اند که از این میان، ۳ صندوق سرمایه گذاری جسورانه با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی تاسیس شده‌اند. همچنین ۲ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و ۲ صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با مجموع سرمایه ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال موفق به اخذ موافقت اصولی شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.