سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 30, 2020
14:46 چهارشنبه، 10ام دیماه 1399
کد خبر: 119657

ربات شارژ خودروهای برقی سال آینده می آید

 
 
فولکس واگن از نمونه ربات شارژ همراه رونمایی کرده است که با توجه به چرخ هایی که برای آن تعبیه شده، می تواند دور خودروهای برقی چرخیده و آنها را شارژ کنند.
 
به نقل از دیلی میل، این ربات تمام خودکار برای پارکینگ ها مانند گاراژهای زیرزمین ساخته شده و قرار است از سال آینده وارد بازار شود. ربات خودکار مجهز به یک بسته باتری یدکی را برای خودروی پارک شده در خود ذخیره دارد که پس از باز کردن دریچه سوکت شارژ، به برق خودرو متصل شده و پس از اتمام شارژ از آن جدا می شود.
این نمونه ربات براساس طرح تأیید شده سال 2019 ساخته شده و دارای دو چشم چشمک زن بزرگ و بینی R2-D2 است. «توماس شمال»، مدیرعال فولکس واگن می گوید: این زیرساخت شارژ همراه که همه جا قابلیت حاضر بودن دارد، یک عامل کلیدی در موفقیت حمل و نقل برقی به شمار می رود.
وقتی خودروی برقی در مکان موردنظر پارک کرد، کاربر، ربات فولکس واگن را از طریق یک اپلیکیشن فعال می کند. سپس این دستگاه متحرک به یک باتری متصل شده و به سمت آن حرکت می کند. تمام فرآیند شارژ خودروی برقی بدون دخالت انسان انجام می شود و در یک لحظه هم قادر به شارژ چند خودرو به طور همزمان است.
به گزارش سیناپرس، زمانی که خودرو به طور کامل شارژ می شود، ربات به طور مستقل ذخیره انرژی متحرک را جمع می کند و آن را به ایستگاه شارژ مرکزی می برد. ایجاد چنین زیرساختی برای شارژ کارآمد خودروهای برقی، کاری اساسی است که کل این بخش را به چالش می کشد.
مدیرعامل این کمپانی معتقد است که در این شرکت به دنبال ابداع راه حل هایی هستیم که بتوانیم مانع از اقدامات هزینه بر شویم. ربات شارژ متحرک و ایستگاه شارژ سریع انعطاف پذیری که به تازگی تولید شده دو راه از این راهکارها محسوب می شوند.
این ربات قرار است در سال 2021 رونمایی شود اما به گفته کمپانی فولکس واگن، نمونه موفق این ربات تولید شده و در حال حاضر قرار است به طور کامل مراحل تولید انبوه آن در دستور کار قرار گیرد.
گام بعدی این کمپانی، تولید اپلیکیشن همراهی است که فرآیند شارژ خودکار را تسهیل می کند. آنها تنها روی نیازهای مشتریان تمرکز نمی کندد بلکه هدف اصلی، رفع نیاز خودروهای برقی در دنیاست و قابلیت های اقتصادی آن را هم در نظر می گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.