تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

December 31, 2020
12:15 پنجشنبه، 11ام دیماه 1399
کد خبر: 119681

مدیاتک عنوان بزرگترین فروشنده تراشه گوشی‌های هوشمند را تصاحب کرد

 
 
بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، شرکت مدیاتک توانسته با پیشی گرفتن از شرکت کوالکام، به بزرگترین فروشنده تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود. این در حالی است که کوالکام  همچنان خود را بزرگترین تامین کننده نسل پنجم تراشه‌های بدون خطرمی شناسد.
 
داده‌های کانترپوینت  نشان می‌دهد بیشتر از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند مجهز شده به تراشه‌های مدیاتک در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ فروخته شده است؛ چیزی حدود ۵٪ بیشتر از همین مدت در سال قبل.
 
همچنین گزارش کانترپوینت به آخرین درآمد چشمگیر منتشر شده توسط مدیاتک به مبلغ ۹۷ میلیون دلارتایوان که افزایش تقریبا ۵۰ درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال قبل دارد، اشاره میکند. در این گزارش، رشد قابل توجه شرکت تایوانی در به دست آوردن سهام بازار بیان شده که بر اساس اطلاعات این موسسه عملکرد قوی مدیاتک در باند قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلاری و رشد در مناطق مهمی همچون چین و هند و آمریکای لاتین به این شرکت کمک کرده است تا با در اختیار گرفتن ۳۱ درصد از بازار، از کوالکوم که ۲۹درصد بازار را داراست پیشی بگیرد.
 
به گفته دیل گای، مدیر تحقیقات کانترپوینت، مدیاتک توانسته از شکاف ایجاد شده به دلیل ممنوعیت هواوی توسط ایالات متحده استفاده کند. تراشه‌های مقرون به صرفه مدیاتک ساخته شده توسط  TSMC به اولین گزینه برای بسیاری از  OEMها تبدیل شد تا به سرعت جای خالی هواوی را پر کنند. هوآوی همچنین پیش از این ممنوعیت، مقدار قابل توجهی تراشه را خریداری کرده بود.
 
در حالی که سودآورترین بازارهای مدیاتک در خارج از کشور است، این شرکت در ایالات متحده نیز پیشروی خود را آغاز کرده است.
 
مسلماً کوالکام هنوز از مزایای قابل توجهی برخوردار است اما برای مثال در گوشی هوشمند و مدرن ال‌جی Velvet نسخه T-Mobile، از یکی از تراشه‌های مدیاتک استفاده شده و حالا برخی بر این باورند که این تراشه توانایی پیشی گرفتن از تراشه اسنپدراگون G۷۶۵ را که در سایر مدلهای این گوشی استفاده شده است دارد.
 
با اینکه میل بازارها به استفاده از تراشه‌های  ۵G همچنان در حال افزایش است، اما بسیاری از بازارهای در حال توسعه قادر به استفاده از این فناوری به سرعت دیگر بازارهای جا افتاده نخواهند بود. در این حین، مدیاتک برای تامین تقاضا در بازار تراشه‌های میان رده مقرون به صرفه برای رسیدن به بالاترین سهم از بازار، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.