اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

January 2, 2021
11:36 شنبه، 13ام دیماه 1399
کد خبر: 119719

کسری سرمایه در گردش و بدهی جاری 24 هزار و 937 میلیارد تومانی همراه اول

ICTna.ir – شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: کمتر بودن دارایی‌های جاری نسبت به بدهی‌های جاری موجب کسری سرمایه در گردش شده است.
 
mci logo png .png
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت در توضیح علت پایین بودن مبلغ سرمایه در گردش در صنعت ارتباطات سیار، آن را امری طبیعی می‌داند است چراکه درآمد این شرکت عمدتا به طور نقد وصول می‌شود و صدور قبوض مشترکین دائمی، به صورت ماهانه بوده و فروش به مشترکین اعتباری به صورت پیش‌فروش است.
 
همچنین پایین بودن دوره وصول مطالبات شرکت معادل 41 روز در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 99 و بالا بودن نسبت گردش نقدی شرکت می‌توان گفت که منابع شرکت برای پوشش فروش عمدتا از محل جریان نقدی حاصل از عملیات و نه از محل سرمایه در گردش است.
 
بر همین اساس، همراه اول به جای نگهداری وجوه به صورت سرمایه در گردش، ترجیح می‌دهد آنها را در دارایی‌های غیرتجاری با بازده بیشتر شامل سرمایه‌گذاری در تجهیزات مخابراتی و تکنولوژی‌های جدید، سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت در سهام شرکت‌ها و … صرف کند.
 
در دوره شش ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 99، گروه ارتباطات سیار ایران وجوه نقد معادل 836 میلیارد و 709 میلیون تومان، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت 2930 میلیارد و 414 میلیون تومان، دریافتنی‌های تجاری و غیرتجاری 4834 میلیارد و 500 میلیون تومان، موجودی لوازم و قطعات مصرفی 304 میلیارد و 942 میلیون تومان، پیش‌پرداخت‌ها 1211 میلیارد و 11 میلیون تومان داشته است.
 
همچنین مجموع دارایی‌های جاری آن معادل 10 هزار و 205 میلیارد و 990 میلیون تومان و مجموع بدهی جاری معادل 24 هزار و 937 میلیارد و 357 میلیون تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.