اپلیکیشن

تلفن همراه

January 2, 2021
13:37 شنبه، 13ام دیماه 1399
کد خبر: 119726

درگیری تنسنت و هواوی؛ حذف یک روزه بازی‌های تنسنت از فروشگاه اپلیکیشن‌های هواوی


 
بازی «Arena of Valor» و چند بازی دیگر در یک ژانویه از فروشگاه اپلیکیشن‌های هواوی حذف شدند اما حالا پس از حل اختلاف‌های فی‌مابین بار دیگر در دسترس مشتریان این بازی‌ها و گیمرها قرار خواهد گرفت.
 
 طبق اخباری که بلومبرگ پیشتر منتشر کرده بود به دلیل تغییرات بزرگی که شرکت تنسنت در روابط خود با هواوی ایجاد کرده است، هواوی بازی‌های این شرکت از جمله Arena of Valor را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد. هواوی بازار موبایل چین را تحت سلطه خود دارد و در سه ماهه اخیر ۴۳ درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده را به خود اختصاص داده است. شرکت تنسنت نیز مالک شرکت‌های سازنده بازی League of Legends و Clash of Clans است و در عین حال نسخه‌های چینی بازی‌های PUBG و Monster Hunter: World را نیز در اختیار دارد. به همین دلیل درگیری این دو شرکت بسیاری از گیمر‌های چین را تحت تاثیر قرار داد.
 
هواوی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده که بخش حقوقی این شرکت پس از درخواست تنسنت برای توقف همکاری این اقدام را پیشنهاد کرد. با این حال شرکت تنسنت گفته است که یک توافق بین این دو شرکت پیش از انعقاد توافقی جدید منقضی شده است. تمامی بازی‌های این شرکت صبح ۱ ژانویه از فروشگاه چینی هواوی حذف شد.
 
گیمر‌های موبایلی چین اخیرا به دلایل متعددی شاهد حذف بازی از فروشگاه‌ها بوده‌اند. برای مثال اپل به تازگی ۳۹ هزار بازی را به دلیل نبود ISBN (شماره استاندارد بین‌المللی) دولت چین از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد. بسیاری از بازی‌های مشهور غربی از جمله Assassin’s Creed Identity و NBA 2K20 نیز در این بین از فروشگاه حذف شدند و تنها ۷۴ مورد از ۱۵۰۰ بازی برتر پولی در این پلتفرم باقی ماندند.
 
طبق معمول در موارد این چنینی تنها کاربران دچار مشکل می‌شوند. شرکت تنسنت در بیانیه‌ای اعلام کرد «ما در حال ارتباط و مذاکره با پلتفرم بازی موبایلی هواوی هستیم تا راه حلی برای این مسئله پیدا کنیم و امیدواریم هرچه زودتر خدمت‌رسانی از سر گرفته شود».
 
نهایتا رویترز امروز گزارش داد که شرکت تنسنت پس از مذاکره با شرکت هوای اعلام کرد که «هردو طرف برای ارائه تجربیات و خدمات بهتر به مشتریان به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.