تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
10:50 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119780

برگزاری دوره آموزشی آکادمی ITU با موضوع “پرتوگیری بدن انسان از میدان های الکترومغناطیسی” با همکاری دانشگاه صنعتی مالزی (UTM)

pajo.jpg
ارائه محصول بومی سازی شده اندازه گیری شدت تشعشعات پرتوهای رادیویی توسط پژوهشگاه مورد استقبال شرکت کنندگان دوره "پرتوگیری بدن انسان از میدان های الکترومغناطیسی" (Human Exposure to Radio Frequency Electromagnetic Fields) قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوره آموزشی مشترک آکادمی ITU با همکاری دانشگاه صنعتی مالزی (UTM)، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با موضوع "پرتوگیری بدن انسان از میدان های الکترومغناطیسی"  (Human Exposure to Radio Frequency Electromagnetic Fields)     برگزار شد.
 
در این دوره آموزشی مشترک دانشگاه صنعتی مالزی (UTM)، مبانی تئوری و برخی تجربه های عملی اندازه­ گیری گردآوری شده را ارائه نمود. موضوعاتی نظیر اصول و مبانی تشعشعات منابع الکترومغناطیسی، استانداردها و تجارب اندازه­ گیری و بحث آگاهی رسانی به جامعه در مورد نگرانی از اثرات این تشعشعات بر سلامتی، توسط کارشناسان دانشگاه صنعتی مالزی ارائه شد.
 
با توجه به تجربه موفق پژوهشگاه در زمینه بومی سازی سامانه اندازه گیری شدت تشعشعات پرتوهای رادیویی و کسب دانش فنی در این حوزه ، نشست های ارائه شده از سوی پژوهشگاه مورد استقبال و توجه برگزار کنندگان و شرکت­کنندگان دوره قرار گرفت.
 
به گفته رضا بحری، مدیر گروه ارتباطات رادیویی ثابت و سیار، طی مذاکرات انجام شده در طول برگزاری دوره مشترک با مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی مالزی، مقدمات لازم برای انجام فعالیت های پژوهشی مشترک در زمینه تشعشعات رادیویی برداشته شده است که در آینده نزدیک با هماهنگی پژوهشگاه پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
 
شایان ذکر است، از سوی پژوهشگاه مسعود آرزومند، دکتر نرگس نوری و رضا بحری از اعضا هیات علمی گروه ارتباطات رادیویی ثابت و سیار به ارائه تجارب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در  زمینه سامانه اندازه­ گیری سطح تشعشات پرتوهای رادیویی پرداختند. از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز آقای دکتر عظیم فرد به ارائه محتوا در این دوره آموزشی مشترک پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.