تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
10:58 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119782

تعداد فروشگاه‌های اینترنتی استان همدان ۹۵ درصد افزایش یافت

 
 
 مدیرکل پُست استان همدان از افزایش ۹۵ درصدی تعداد فروشگاه های خرید و فروش اینترنتی پس از شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.
 
محمد امیدی افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش استقبال مردم از خریدهای اینترنتی تعداد فروشگاههای آنلاین طرف قرارداد با اداره پست استان از ۴۲ به ۸۰ مورد افزایش یافت.
 
وی اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ هزار مرسوله مبتنی بر خرید و فروش آنلاین طی سال جاری در سطح استان ارسال شده که افزایش ۱۰۶ درصدی نسبت به ۹ ماه نخست پارسال را نشان می دهد.
 
به گفته وی، بیشتر بسته ها و مرسوله های ارسال شده از خریدهای اینترنتی در این مدت گیاهان دارویی، لباس و قطعات الکترونیکی بودند. 
 
مدیرکل پست استان همدان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و شکل گیری پویش «در خانه بمانیم» رویکرد و استقبال مردم به خرید اینترنتی بیشتر شده که در نتیجه فعالیت شرکت برای ارسال به موقع و ایمن بسته های پستی نیز افزایش چشمگیری یافته است. 
 
امیدی افزود: گسترش فناوری اطلاعات نه تنها گستره فعالیت و خدمات پستی را کاهش نداده بلکه با طراحی سرویس های جدید در بستر «آی-تی» خدمات بیشتر و بهتری متناسب با نیاز مردم در شرکت پست ارائه می‌شود.
 
وی گفت: نیاز به مجموعه ای تحت عنوان پُست و اهمیت آن به عنوان تکمیل کننده زنجیره خرید و فروش، به ویژه در دوران همه گیری کرونا و تاکید بر خارج نشدن از خانه، بیش از پیش مورد توجه مردم و نهادها قرار گرفته است.
 
به گفته مدیرکل پُست استان همدان، آمار مجموع مرسوله های پستی وارده و صادره استان در ۹ ماه نخست امسال به بیش از سه میلیون فقره رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.