تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
11:31 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119792

قابلیت جدید نقشه یابی آمازون برای توسعه دهندگان نرم افزار

شرکت توسعه دهنده خدمات سازمانی آمازون موسوم یا AWS امروز پیش‌نمایش سرویس جدید موقعیت‌یابی مکانی خود را با نام Amazon Location عرضه کرد و توضیح داد این خدمات برای آن دسته از توسعه دهندگان نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دارند قابلیت‌های مکان‌محور را به اپلیکیشن‌های موبایلی و مبتنی بر وب خود اضافه کنند.
این سرویس جدید که مبتنی بر خدمات نقشه یابی Esri و HERE ارایه شده است تمام داده‌های اساسی مربوط به نقشه‌برداری و نقطه مورد نظر که از یک سرویس مکان یاب انتظار دارید را ارایه می‌دهد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به ردیابی داخلی سیستم‌های جغرافیایی اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که این سرویس جدید قابلیت مسیریابی را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار نمی‌گذارد.

 
«جف بار» از مدیران ارشد آمازون در این خصوص توضیح داد: «ما قصد دارید با افزودن نقشه، آگاهی از موقعیت مکانی و سایر ویژگی‌های مبتنی بر مکان جغرافیایی فرآیند توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی و مبتنی بر وب را آسان‌تر کنیم. تاکنون انجام این کار تا حدودی پیچیده و پرهزینه بود و البته، به مدل‌های تجاری و برنامه نویسی ارایه شده از سوی یک مرکز ارایه دهنده خدمات توسعه اپلیکیشن بستگی داشت.»
سرویس Amazon Location در هسته مرکزی خود امکان ایجاد نقشه بر اساس داده‌ها و مدل‌های موجود را فراهم می‌کند و امکان دسترسی به نقاط مورد علاقه برنامه نویسان را فراهم می‌آورد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.