تلفن همراه

گجت

January 4, 2021
11:41 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119797

اپل واچ واقعاً ضد آب است؟

 
 
همه ما ممکن است شنیده باشیم که اپل واچ «ضد آب» است. اما اپل واچ ما تا چه میزان در برابر آب مقاومت دارد؟
 
احتمالاً همه ما آن لحظه نفس‌گیری که آب روی صفحه تلفن همراه یا لپ تاپ ما می‌ریزد را تجربه کرده‌ایم. این اشتباه می‌تواند هزینه زیادی روی دست ما بگذارد. احتمالاً شنیده‌اید که دستگاه خیس شده را در برنج خشک بگذارید یا راه‌هایی شبیه به این. اما جلوگیری از خیس شدن محصولی مانند اپل واچ سخت‌تر است. چرا که بیشتر از سایر محصولات دیجیتالی در معرض باران، خیس شدن حین ورزش یا شستن دست‌ها است. در این گزارش با مراقبت‌های پس از خیس شدن اپل واچ آشنا می‌شوید.
 
«ضد آب» یا «مقاوم در برابر آب»؟
 
اپل واچ «مقاوم در برابر آب» است نه «ضد آب». وسایلی که «مقاوم در برابر آب» هستند مقاومت کمی در برابر آب دارند. این وسایل می‌توانند تا درجاتی از نفوذ آب جلوگیری کنند، بسته به اینکه چگونه ساخته شده است یا از چه لایه‌ای برای محافظت از آن‌ها استفاده شده است.  
 
در حالی که محصولاتی که «ضد آب» هستند، کاملاً غیرقابل‌نفوذ هستند. اپل در سایت خود درباره این موضوع نوشته است: «می‌توانید حین ورزش از ساعت خود استفاده کنید. (یعنی اشکالی ندارد در معرض عرق باشد)، همچنین زیر باران یا هنگامی که دست خود را می‌شویید می‌توانید از آن استفاده کنید. همه مدل‌های اپل واچ مقاومت یکسانی در برابر آب ندارند. اما این ماجرا اهمتی ندارد، چرا که باید بدانید «مقاومت در برابر آب» همیشگی نیست و در طول زمان از کیفیت آن کم خواهد شد. همچنین بندهای ساعت هم ممکن است در معرض آب آسیب ببیند؛ مخصوصاً اگر از بندهای چرمی یا بندهای فولادی استفاده می‌کنید. خلاصه در یک کلمه؛ مراقب باشید!
 
این مدل‌ها می‌توانند خیس شوند
 
بر اساس اطلاعاتی که بر روی سایت اپل موجود است، اپل واچ نسل اول و اپل واچ سری ۱ «مقاوم در برابر آب» هستند. اما تأکید کرده‌اند که به هیچ عنوان آن را در آب فرو نبرید. اما شرایط برای اپل واچ سری ۲ کمی متفاوت است. با این مدل می‌توان در استخر و دریا شنا کرد اما نباید از آن در آب‌های عمیق یا فعالیت‌هایی مانند غواصی استفاده کرد. همچنین می‌توانید از اپل واچ سری ۲ حین دوش گرفتن هم استفاده کنید. اما نباید به طور مستقیم با شامپو یا مواد شست‌وشو در تماس باشد چرا که این مواد می‌تواند به قطعات داخلی ساعت و مقاومت آن در برابر آب آسیب بزند. به هر حال محصولات اپل هم می‌توانند خراب شوند.
 
نحوه فعال سازی قفل آب
 
اگر اپل واچ سری ۲ یا نسخه جدیدتر دارید، «قفل آب» صفحه ساعت شما را قفل می‌کند تا مانع لمس تصادفی صفحه شود. یعنی اگر می‌خواهید شنا کنید به محض اینکه وارد آب شوید این قفل به طور خودکار روشن می شود. وقتی فعالیت‌هایی که با آب سروکار دارند را به اتمام رسانید، با چرخاندن پیچ دیجیتالی، قفل صفحه را باز کنید تا ساعت از آب پاک شود. اگر با این کار از ساعت خود صدا می‌شنوید و یا روی مچ دستتان کمی آب احساس می‌کنید طبیعی است. همچنین می‌توانید با لمس صفحه ساعت از پایین به بالا به صورت دستی، قفل مربوط به آب را فعال کنید و سپس هر زمان که لازم بود دوباره با چراندن پیچ دیجیتالی ساعت قفل آن را باز کنید تا قفل صفحه باز شود و آب از بلندگو پاک شود.
 
اگر اپل واچ خیس شد این کارها را انجام دهید
 
اپل در وب سایت خود نوشته است: «اگر آب به اپل واچ شما پاشید، آن را با پارچه‌ای نرم و بدون پرز پاک کنید.» «از گرما، هوای فشرده یا اسپری استفاده نکنید.» این کار را بعد از تمرین با تعریق شدید یا بعد از ماندن زیر باران انجام دهید. اگر به شنا می روید، ساعت (فقط اپل سری ۲ یا جدیدتر) را با آب شیر بشویید. ساعت هم مانند تلفن به تمیز کردن احتیاج دارد. تمیز کردن اپل واچ به طور کلی برای حفظ کیفیت محصول بسیار مهم است و در عین حال از تحریک پوست جلوگیری می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.