تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 4, 2021
14:54 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119809

«تسکا» مرکز تولید و نوآوری در حوزه تکنولوژی راه‌اندازی می‌کند

 
 
«تسکا» به عنوان یکی از شرکت‌های‌ ارائه‌دهنده راهکارهای نوین فناوری اطلاعات و پرداخت الکترونیکی، به دنبال احداث و ایجاد مرکز تولید و نوآوری است. این مرکز قرار است به صورت تخصصی روی هوش داده، فین تک و اینترنت اشیا فعالیت کند.
 
بنیان‌گذار تسکا پیش‌بینی کرد که راه‌اندازی این مرکز تقریبا ۶ ما به طول بیانجامد. فرزاد مقدم می‌گوید که هدف اصلی آنان از ایجاد این مرکز تولید و نوآوری، فراهم آوردن سازوکار و زیرساختی است تا در آن با امکاناتی که برای شرکت‌های نوآور در حوزه مالی ایجاد می‌کنند، این گروه بتوانند به خلق ارزش و نوآوری در این فضا بپردازند.
 
 
فرزاد مقدم، بنیان گذار تسکا می‌گوید مرکز نوآوری تسکا نوع جدیدی از محیط کار را ارائه می‌دهد.
او با اشاره به مشکلاتی که در خصوص نیروی انسانی در این فضا وجود دارد یکی از اهداف این مجموعه را آموزش نیروی انسانی و فراهم کردن فضای فعالیت برای آنان عنوان کرد. مقدم درپاسخ به این سوال که با وجود شیوع کرونا آیا نیازی به ساخت و راه اندازی چنین مرکزی بود گفت: «بازه زمانی که پیش‌بینی کرده‌ایم برای ایجاد این مرکز ۶ ماه آتی است و امیدواریم تا آن زمان کرونا نیز کنترل پذیر شود. از سویی فقط موضوع آموزش به صورت حضوری در این مرکز نخواهد بود؛ بلکه سازوکارهای فعالیت و آموزش از راه دور نیز در کنار فعالیت و آموزش درون مرکز نیز فراهم است.»
 
او همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه با وجود فعالیت مراکز نوآوری دیگری که در کشور فعال است، آیا لزومی به ایجاد این مرکز وجود دارد و اینکه امکان همکاری با مراکز دیگر نبود نیز گفت: «این مرکز به دو منظور راه‌اندازی شده است؛ یکی از دلایل راه‌اندازی این مرکز تولید و مونتاژ محصولات زیرساختی شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی است.»  او ادامه داد: «از همین رو در کنار راه‌اندازی این مرکز برای تولید و مونتاژ، فضای فعالیت را به گونه‌ای طراحی کردیم تا امکان ارائه خدمات در مرکز نوآوری نیز وجود داشته باشد.»
 
همچنین مهدی آزادی، رئیس هیات‌مدیره تسکا نیز در این خصوص گفت: «از جمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا در جهت شتاب‌گیری در فضای دیجیتال امروزی است. نوآوری از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی به‌شمار می‌رود . بنابراین مرکز نوآوری تسکا با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد جوان و خلاق در فضایی ایمن ایجاد شده‌ و با حرکت به سمت نوآوری باز (Open Innovation) به دنبال عرضه محصولی نوآورانه در حوزه‌های تخصصی است.»
 
از سوی دیگر محسن وثوقی، مدیر فنی تسکا نیز معتقد است که مرکزداده هوشمند تسکا به عنوان رکن اساسی توسعه پایدار در صنعت فناوری نقش مهمی را در شکل‌گیری و توسعه ایده‌های نوآورانه و خلاقانه ایفا خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.