تلفن همراه

گوشی

January 4, 2021
16:34 دوشنبه، 15ام دیماه 1399
کد خبر: 119815

تایید یک ویژگی مهم در آیفون ۱۳؛ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

 
سال ۲۰۲۱ از راه رسید و شایعات پیرامون گوشی جدید آیفون ۱۳ قوت گرفته است. محصولی که قرار است تغییراتی جدید را نسبت به آیفون ۱۲ به خود ببیند.
 
در همین رابطه، اخیر اطلاعاتی از این آیفون ۲۰۲۱ به بیرون درز کرده که شاید خریداران آیفون ۱۲ را از انتخابشان پیشمان کند. طبق گزارش وب‌سایت کره‌ای ET News، آیفون ۱۳ به نمایشگرهای پروموشن با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود.
 
در این گزارش آمده که اپل در مدل‌های گران‌قیمت آیفون ۱۳، از این نمایشگرها استفاده خواهد کرد. بدین معنی که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس مجهز به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهند شد. طبق این گزارش، اپل در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از پنل‌های LTPO استفاده نخواهد کرد.
 
پنل‌های LTPO به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند نرخ رفرش نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی را حتی به یک هرتز کاهش دهند تا در مواقعی که نیاز به استفاده از نرخ رفرش‌های بالا نیست، شارژ باتری مصرف و سریع خالی نشود.
 
اما مشکل اینجاست که با استناد به این گزارش و علی‌رغم عدم برخورداری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی از این فناوری، این دو گوشی همانند مدل‌های سال قبل با قیمتی نسبتا بالایی عرضه خواهند شد. در واقع، بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد رویه‌ای را که در قبال گوشی‌های آیفون ۱۲ در پیش گرفته، برای آیفون‌های سال ۲۰۲۱ نیز در نظر نگیرد.
 
به عبارتی دیگر، اپل قیمت آیفون ۱۲ خود را برابر با ۸۷۰ دلار تعیین کرده؛ این در حالی است که این گوشی در قالب همان پکیجی ارائه شده که سال گذشته برای آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار در نظر گرفته شد. همچنین، اپل در حالی این قیمت را برای آیفون ۱۲ تعیین کرده که اکنون بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به نمایشگرهایی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی در بازار به فروش می‌رسند. برای نمونه می‌توان به گلکسی S۲۰ FE اشاره کرد که تنها با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود.
 
البته شاید بتوان گفت که با توجه به سایر ویژگی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی که شامل طراحی جدید، فناوری ۵G ارتقایافته، افزایش حافظه ذخیره‌سازی و به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شوند، برخی از کاربران بتوانند با نبود نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی در این مدل‌ها کنار بیایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.