سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2021
11:55 چهارشنبه، 17ام دیماه 1399
کد خبر: 119876

مدل‌های جدید لپ‌ تاپ‌ دل معرفی شد

 
دل در آستانه‌ی برگزاری CES ۲۰۲۱، از مدل جدید لپ‌‌تاپ‌های سری Latitude 9000 و Latitude 5000 رونمایی کرد.
 
به گزارش Engadget، دل پیش از شروع CES ۲۰۲۱ لپ‌تاپ‌های Latitude 9420 و Latitude 9520 را معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها با ویژگی جدیدی به نام SafeShutter همراه هستند.
 
دل ادعا می‎کند برای اولین ‌بار شاتر خودکار دوربین تولید کرده است. به کمک این ویژگی و با توجه به اپلیکیشن ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کنید، شاتر دوربین باز و بسته می‌شود و دیگر نیاز ندارید دوربین را بپوشانید. لپ‌تاپ‌های سری لتیتود ۹۰۰۰ از دکمه مخصوصی برای قطع کردن میکروفن بهره می‌برند.

مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌ دل به پردازنده‌ی نسل ۱۱ اینتل مجهز شده‌اند. به گفته‌ی دل، لتیتود ۹۴۲۰ از جمله محصولاتی است که برای کارکردن در خانه بسیار مناسب خواهد بود. این محصول بلندگوی داخلی بهتری از مدل‌های قبلی دارد و دوربین آن از ویژگی‌هایی مانند اصلاح نور و محو کردن محیط پس‌زمینه بهره می‌برد.
 
لتیتود ۹۴۲۰ با ساختار مرسوم لپ‌تاپ ‌راهی بازار می‌شود و یک مدل هیبریدی هم دارد که از 5G یا 4G بهره می‌برد و از eSIM پشتیبانی می‌کند.
 
Latitude 9420 در فصل بهار با قیمت ۱۹۴۹ دلار راهی بازار می‌شود. Latitude 9520 هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ اما قیمت آن هنوز مشخص نشده است.
 
اگر لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش بزرگ دوست دارید، دل محصول دیگری به نام Latitude 7520 معرفی کرده است. این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۵ اینچ با کیفیت 4K دارد و از دوربین Full HD بهره می‌برد.
 
دل لپ‌تاپ‌های‌ Latitude 5420 و Precision 3560 را هم معرفی کرده که ۲۱ درصد جنس بدنه در آن‌ها از بیوپلاستیک تشکیل شده‌ است. این شرکت تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰، نیمی از محصولات خود را با استفاده از این مدل پلاستیک تولید کند.
 
 لپ‌تاپ‌های لتیتود‌ ۵۴۲۰ و پرسیژن ۳۵۶۰ در تاریخ ۱۲ ژانویه با قیمت ۱۰۴۹ دلار و ۱۱۸۹ دلار راهی بازار خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.