سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2021
15:06 چهارشنبه، 17ام دیماه 1399
کد خبر: 119895

ساخت پهپاد با استفاده از برگ آناناس

 
 
پهپادها این روزها به یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دست بشریت تبدیل شده‌اند و به لطف قابلیت‌های متعدد خود ‌می‌توانند از پس انجام کارهای مختلفی در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، تحقیقاتی، خدماتی، اطلاعاتی، نظا‌می‌و غیره برآیند.
 
اخیرا یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه پاترا مالزی به سرپرستی محمد طارق حمید سلطان توانست یک پهپاد را با استفاده از برگ‌های درخت آناناس طراحی و تولید کند. وی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که این پهپادها در مقایسه با نمونه‌های کنونی، از نسبت توان به وزن بالاتری برخوردارند.
 
این محقق اعلام که با کمک برگ درخت آناناس ‌می‌توان پهپادهای سبک و ارزانی را تولید کرد که حتی در صورت مفقود شدن نیز ظرف چند هفته کاملا از بین ‌می‌روند و دیگر نگرانی بابت آسیب رساندن به محیط زیست وجود نخواهد داشت.
 
کشف این گروه ‌می‌تواند تحولی جدیدی را در تولید انواع پهپادها به وجود آورد. نمونه تولیدشده توسط این گروه ‌می‌تواند تا ارتفاع 1000 متری به پرواز در آید و با یک بار شارژ نیز حدود 20 دقیقه در آسمان پرواز کند. به گفته این محققان، بسیاری از کشاورزان در مالزی، پس از برداشت محصول، برگ درخت‌های آناناس را ‌می‌سوزانند که این امر آلودگی زیادی را وارد جو ‌می‌کند.
 
حال استفاده از این برگ‌ها برای تولید و ساخت فریم انواع پهپادها ‌می‌تواند علاوه بر کاهش آسیب‌های ناشی از سوزاندن این برگ‌ها به محیط زیست، از لحاظ اقتصادی نیز برای تولیدکنندگان مقرون به‌صرفه باشد. محققان مالزیایی امیدوارند که این دستاورد بتواند برای سایر دانشمندان الهام‌بخش بوده و راه را برای تولید پهپادهایی به اصطلاح دوست‌دار محیط زیست هموار کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.