سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2021
16:38 چهارشنبه، 17ام دیماه 1399
کد خبر: 119903

رشد فروش نیمه رسانا در سراسر جهان با شیوع کرونا

 
 
طبق گزارشی جدید با وجود شیوع ویروس کرونا، فروش نیمه رسانا در سراسر جهان رشد کرده و در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی به ۳۹.۴ میلیارد دلار رسیده است.
 
به نقل از گیزموچاینا، پیش بینی می‌شود فروش نیمه رسانا در سراسر جهان رشد کند. در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی فروش نیمه رسانا به ۳۹.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان رسید که این رقم نشان دهنده ۷ درصد رشد در مقایسه سالانه است.
 
مواد نیمه رسانا عناصری هستند که رسانایی الکتریکی آن، چیزی بین رسانا و عایق الکتریکی باشد. از نیمه رساناها برای ساخت قطعاتی مانند دیود، ترانزیستور، تریستور، آی سی، سیلیکون و… استفاده می‌شود.
 
طبق گزارش مؤسسه SIA، فروش جهانی نیمه رساناها در نوامبر ۲۰۲۰ میلادی به رشد خود ادامه داد و به بالاترین رشد مقایسه‌ای سالانه از ماه مارس ۲۰۲۰ رسید.
 
جان نوفر مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌گوید: بر اساس آمار موجود فروش سالانه نیمه رسانا در ۲۰۲۰ بسیار بیشتر از کل فروش ۲۰۱۹ خواهد بود. این در حالی است که در سال گذشته میلادی موانعی مانند شیوع ویروس کرونا و دیگر عوامل اقتصاد کلان در بازار این کالا وجود داشتند.
 
او در ادامه افزود: فروش نیمه رسانا به قاره آمریکا در ماه نوامبر همچنان روندی صعودی را طی کرد و در مقایسه سالانه برای یازدهمین ماه متوالی با عددی ۲ رقمی رشد کرد.
 
براساس گزارش موجود طی نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، فروش نیمه رسانا قاره آمریکا در مقایسه سالانه ۱۴.۲ درصد رشد کرده بوده است. این در حالی است که این شاخص به طور سالانه در چین ۶.۳ درصد و در آسیا-اقیانوسیه و دیگر مناطق ۵.۳ درصد افزایش یافته است.
 
هرچند فروش نیمه رسانا در بیشتر مناطق جهان رشد کرده اما این شاخص در ژاپن و اروپا به ترتیب یک و ۴.۸ درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.