تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 7, 2021
12:58 پنجشنبه، 18ام دیماه 1399
کد خبر: 119921

موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان منعقد می‌شود

lain.jpg
 
 
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موافقتنامه تجارت ترجیحی با افغانستان به زودی پیگیری و به امضا خواهد رسید.
 
سیدرضا سید آقازاده چهارشنبه شب در نشست روسای کمیسیونها و تشکلهای اتاق بازرگانی خراسان رضوی با معاون والی هرات و اعضای هیات تجاری افغانستان در مشهد افزود: پیش از این نیز در سال ۱۳۹۴ تخفیفاتی در پنج تعرفه مربوط به کالاهای وارداتی از افغانستان اعمال شد که از جمله آنها واردات کنجد از این کشور بود و تعرفه معمولی آن از ۱۰ درصد به پنج درصد کاهش یافت.
 
وی ادامه داد: در خصوص انعقاد موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و افغانستان هماهنگی‌هایی با وزارت تجارت افغانستان صورت گرفته و نخستین مذاکرات ۲۴ دی ماه به صورت ویدئو کنفرانس بین مسوولان دو طرف انجام می‌گیرد تا بتوان این موضوع را هر چه سریعتر نهایی و عملیاتی کرد.
 
مدیرکل آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تجارت بین ایران و افغانستان باید پایدار باشد و هر دو طرف از آن منتفع شوند لذا تراز کردن تجارت بین المللی بویژه با افغانستان از دغدغه‌های حوزه تجارت ایران بوده و هدف ما برقراری یک تجارت متوازن بین دو کشور است.
 
وی افزود: راهکارهای ویژه برای تراز تجارت با افغانستان و رفع مشکلات در این زمینه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اتخاذ شده و موارد و درخواستهای مورد نظر تجار افغانستانی در کارگروه ویژه‌ای در این سازمان بررسی و راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.
 
چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات با حضور معاون والی هرات و مسوولان این استان صبح امروز آغاز شد و نشست روسای کمیسیونها و تشکلهای اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تجار افغانستانی در ادامه این برنامه برگزار شد.
 
نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و هرات فردا به کار خود پایان می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.